quote: vagabond reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2008 17:57:48&apos

);
hallo meiden.
Ik sta versteld van jullie schema's
Onze kleine meid is bijna 10 maand, en aan een schema heb ik nog nooit gedaan.
Zodra ze wakker wordt, is het niet zo dat ze gelijk een flesje wil o.i.d
Ook een bepaald tijdstip voor wakker worden is er niet, zoals vele bij jullie.
Als ik haar er tegen 7.00 uit zou halen is madam echt boos, en als ik dan ook nog gelijk met een fles voor haar neus sta is het helemaal gebeurt...
Misschien is het geluk dat ze slaapt tot 9.00, en dat ze zelf aan geeft wanneer ze honger heeft.
'S avonds gaat ze gewoon tussen 8 en 9 naar bed, en slaapt gewoon de nacht door.
Ze eet alles al, ook gewoon met ons mee, en ranja is ook helemaal geweldig!!
misschien is dit volgens velen geen goede opvoeding, maar het werkt wel!
ze groeit goed, slaapt lekker, lacht de hele dag, en loopt al door de kamer, en ook
roept ze om papa en mama...
een heerlijke meid!
Vagabond, ik sta op mijn beurt versteld van jouw ideeën over opvoeding
Dat je geen schema hebt vind ik niet zo raar. Ik heb Finn het eerste half jaar op verzoek borstvoeding gegeven, dus ook geen schema, maar hij gaf zelf regelmaat aan. Na 6 mnd kreeg hij groente & fruit en kwam er vanzelf een duidelijkere regelmaat in. Als ik moet werken moet ik hem 's ochtends om 7.00 uur wakker maken, anders red ik het niet. Als ik niet hoef te werken, slaapt hij rustig door tot 8.00/8.30 uur. En 's avonds ligt ie om 19.00 uur in zijn bed en slaapt de hele nacht door.
Ik snap niet dat je je kind op die leeftijd al ranja geeft, dat is echt een suikerbom. Niet alleen slecht voor de tandjes, maar zo wennen ze ook aan zoete dingen. Maar goed, ieder zijn eigen ding.
Finn's (bijna 8 mnd) schema ziet er nu als volgt uit:
7.00 uur: borstvoeding
9.00 uur: fruit
slapen
11.30 uur: boterham
12.00 uur: fles opvolgmelk
slapen
15.30 uur: flesje water of diksap en evt. liga of soepstengel
slapen
18.00 uur: warme hap
18.30 uur: borstvoeding
slapen