schema 9 maanden

A

Anoniem

Guest
hoi ik zit een beetje in de knoop met mn schema van eten en slapen volgens het cb is mijn zoontje beetje te actief voor zijn leeftijd en heeft hij meer eten nodig, maar ik weet niet hoe wat en wanneer. wat zijn jullie schema's??? henry is nu 9 maanden. groetjes aadje

Hoi
Mijn zoon is ook aardig actief .
Hij krijgt s'morgens een fles van 180 of 210 cc, rond 10 uur een half potje fruit
Om half twaalf of iets later krijgt hij weer een fles van 150 cc+ een broodje
s'middags krijgt hij weer een half potje fruit en hij krijgt soms tussendoor ook nog ergens een lange vinger, rond 17.00 uur kreeg hij eerst een half potje warm eten + bakje yoghurt/vla, maar nu geef ik hem wat later een heel potje + toetje, dit omdat hij de fles om 19.00 uur niet meer hebben wil. Ik probeer zelf af en toe ook maar wat hoor. Zit ook niet elke dag op een vast schema . Het is maar net hoe laat meneer s'morgens wakker word enz. Je kunt tussendoor ook nog wel een ligakoek fijnprakken met sinaasappelsap erop vinden ze ook erg lekker.

Maaike zit nu op dit schema (8,5 maand):

7.30 uur papfles van 210 cc+ 7scheppen
10.00 uur fruit ( 1 a 2 verse vruchten of 200ml potje)
slapen
12.30 uur brood met sap
14.30 uur fles 180 cc+6 scheppen
slapen
17.30 uur groente (vers of 200ml potje 8 mnd)
soms een slaapje
20.00 uur fles 180 cc+6 scheppen Goede Nacht

Onze zoon is nu 10 maanden oud. Hij heeft nog hetzelfde schema als 9 maanden.

07.30 - 150ml melk+ bambix pap.

Soms fruit tussendoor of een lekker koekje met dixap

09.15 tot +/- 10.15 slapen

12.00 1 of 1.5 brood met gewone melk ( de melk drinkt hij nu uit een beker en een gewoon rietje. ene keer broodje dan een slokje melk. En brood geef ik hem aan en hij stopt zelf in de mond. ( gewoon een keer uitgeprobeerd en ja hoor hij deed het en ik stond er versteld van )

13.30 t/m +/- 15.00 slapen

16.00 of fruit   of een koekje met dixap

17.30 warm eten en een bakje yoghurt en vla

18.15 douchen met papa en mama kleed hem weer aan

19.15 lekker op bed met voor de tijd een slokje water en tanden poetsen

Hoi,

Onze Wout is ook bijna 9 maanden. Laatst waren we naar het cb geweest en ik was bang dat ik te horen zou krijgen dat Wout teveel te eten kreeg (hij is nogal onverzadigbaar). Maar de cb-verpleegkundige gaf aan dat je ze op deze leeftijd nog niet teveel kunt geven en dat ons mannetje zelf aangeeft wanneer hij genoeg heeft. Dus we gaan vrolijk door in het volgende eetritme:

7:00 twee boterhammen + 200 ml opvolgmelk
10:00 2 stuks fruit
12:00 2 boterhammen + 200 ml opvolgmelk
16:00 200 gram groentehap + 150 volle yoghurt
18:30 200 ml opvolgmelk + 5 scheppen bambix 8 maanden pap

tussendoor geef ik hem 2 soepstengels en ik probeer wat dixap te geven, maar daar heeft meneer nog niet zoveel zin in.

Groetjes

Simone

hallo meiden.
Ik sta versteld van jullie schema's
Onze kleine meid is bijna 10 maand, en aan een schema heb ik nog nooit gedaan.
Zodra ze wakker wordt, is het niet zo dat ze gelijk een flesje wil o.i.d
Ook een bepaald tijdstip voor wakker worden is er niet, zoals vele bij jullie.
Als ik haar er tegen 7.00 uit zou halen is madam echt boos, en als ik dan ook nog gelijk met een fles voor haar neus sta is het helemaal gebeurt...
Misschien is het geluk dat ze slaapt tot 9.00, en dat ze zelf aan geeft wanneer ze honger heeft.
'S avonds gaat ze gewoon tussen 8 en 9 naar bed, en slaapt gewoon de nacht door.
Ze eet alles al, ook gewoon met ons mee, en ranja is ook helemaal geweldig!!

misschien is dit volgens velen geen goede opvoeding, maar het werkt wel!
ze groeit goed, slaapt lekker, lacht de hele dag, en loopt al door de kamer, en ook
roept ze om papa en mama...

een heerlijke meid!

quote: vagabond reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2008 17:57:48'));

hallo meiden.
Ik sta versteld van jullie schema's
Onze kleine meid is bijna 10 maand, en aan een schema heb ik nog nooit gedaan.
Zodra ze wakker wordt, is het niet zo dat ze gelijk een flesje wil o.i.d
Ook een bepaald tijdstip voor wakker worden is er niet, zoals vele bij jullie.
Als ik haar er tegen 7.00 uit zou halen is madam echt boos, en als ik dan ook nog gelijk met een fles voor haar neus sta is het helemaal gebeurt...
Misschien is het geluk dat ze slaapt tot 9.00, en dat ze zelf aan geeft wanneer ze honger heeft.
'S avonds gaat ze gewoon tussen 8 en 9 naar bed, en slaapt gewoon de nacht door.
Ze eet alles al, ook gewoon met ons mee, en ranja is ook helemaal geweldig!!

misschien is dit volgens velen geen goede opvoeding, maar het werkt wel!
ze groeit goed, slaapt lekker, lacht de hele dag, en loopt al door de kamer, en ook
roept ze om papa en mama...

een heerlijke meid!

Vagabond, ik sta op mijn beurt versteld van jouw ideeën over opvoeding
Dat je geen schema hebt vind ik niet zo raar. Ik heb Finn het eerste half jaar op verzoek borstvoeding gegeven, dus ook geen schema, maar hij gaf zelf regelmaat aan. Na 6 mnd kreeg hij groente & fruit en kwam er vanzelf een duidelijkere regelmaat in. Als ik moet werken moet ik hem 's ochtends om 7.00 uur wakker maken, anders red ik het niet. Als ik niet hoef te werken, slaapt hij rustig door tot 8.00/8.30 uur. En 's avonds ligt ie om 19.00 uur in zijn bed en slaapt de hele nacht door.
Ik snap niet dat je je kind op die leeftijd al ranja geeft, dat is echt een suikerbom. Niet alleen slecht voor de tandjes, maar zo wennen ze ook aan zoete dingen. Maar goed, ieder zijn eigen ding.

Finn's (bijna 8 mnd) schema ziet er nu als volgt uit:

7.00 uur: borstvoeding
9.00 uur: fruit
slapen
11.30 uur: boterham
12.00 uur: fles opvolgmelk
slapen
15.30 uur: flesje water of diksap en evt. liga of soepstengel
slapen
18.00 uur: warme hap
18.30 uur: borstvoeding
slapen

groetjes,
ikke

Het is idd maar goed dat niet iedereen dezelfde opvoeding geeft.
Isabella eet en drinkt werkelijk alles wat wij ook doen, zelfs als dat betekent dat
we 's avonds een gebakje bij de koffie hebben.
Ze heeft nu met haar 10 maandjes 7 tandjes, en die worden elke dag 2x gepoetst.
Ik vind gewoon dat je kinderen wel overal voor kan behoeden, en dat vele dingen slecht zijn maar ik ben ook van mening dat wanneer je te voorzichtig bent je je kleine ook niet
blootsteld aan de kleine 'gevaren'.
Ik zeg niet dat dat juist moet, maar ze worden er wel sterker van uiteindelijk.
En de 1 doet dit en de ander doet dat, maar dat maakt niemand nog een 'slechte' ouder.

Terug
Bovenaan