schema 9maanden

Hallo Allemaal,

Mijn dochter is volgende week 9 maanden. Hoe ziet of zag jullie schema er ongeveer uit?
Hier gaat hey nu zo:
08.00 fles 200cc
10.30 fruit
12.00 brood met soms een fles 150cc
14.30 koekje met sap of thee
15.30 fles 200cc
17.30 warm eten met toetje
19.15 pyamapapje 250cc

Nu is het probleem dat ze geen stukje van een lepel of vorkje wil eten ( als ze het zelf kan pakken zit ze er mee te spelen maar echt eten is er niet bij). Hoe doen jullie dat? Ze eet dus nog steeds potjes voor 6 maanden en dat gaat helemaal op.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes Sabine
 
Hoi bien,

Bedoel je dat ze de potjes van 9 maanden niet eet? Misschien een idee om haar met jullie mee te laten eten? Of anders de fles van 15.30 weg te latenen die om 12.00 geven? Het is ook best veel wat ze dan in korte tijd naar binnen krijgt. Ik houd meestal 2-2,5 uur aan tussen de eetmomenten. Drinken mag ze vaker. Als ze ongeveer 0,5 liter melk per dag binnen krijgt is het genoeg zeiden ze bij mij op het cb. Vanaf 1 jaar afbouwen naar max 350 ml melk. Hopelijk heb je hier iets aan! Succes!!
 
Hoi,

Als ik het zo lees lijkt het me best veel wat ze krijgt.
Rond deze leeftijd kunnen ze in principe met de maaltijden meeeten met 2x een tussendoortje.
Ons schema zag er als volgt uit:
8.00 uur 200 pap
10.00 uur wat drinken met koekje/soepstengel/rijswafel ofzo
12.00 uur boterham met 130 melk
15.00 uur fruithapje
18.00 uur warm eten met een toetje

Onze dochter krijgt dus minder maar is ook geen grote eter.
Ze eet in principe met ons mee als we warm eten tenzij het iets is wat ze nog niet mag dan krijgt ze een potje.
Als ze een toetje na eten hoeven ze in principe ook niets meer voor het naar bed gaan.
Het niet willen eten heeft mijn dochter ook, is een fase. Blijven proberen en afleiden met een speelgoedje ofzo wil nog wel eens helpen. Verder kun je ze ook zelf stukje laten pakken met het handje (bijv vlees, worteltje,boontje enz) en het zelf laten eten.
 
Terug
Bovenaan