Schema aanpassen

<p>Hoi allemaal!</p><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Onze dochter is 4,5 maan oud en drinkt 5x180 per dag. Ik zit alleen een beetje met haar schema in mijn maag de laatste week. </div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Ze wordt meestal tussen 9:00/9:30 wakker. Ze krijgt dan haar fles tussen 9:30 en 10:00. Hierna om de 4 uur (ongeveer 13:30 / 17:30 / 21:30 en in de nacht rond 5:00).</div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;"> </div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">De laatste avonden merk ik dat ze helemaal op is. Voorheen deed ze 's avonds na 18uur nog 1 of 2 hazeslaapjes, totdat ze om 21:30 naar bed ging met haar nachtfles. Nu krijg ik haar heel moeilijk op bed (ze is nu juist te moe). Als ze eindelijk slaapt is het rond 20:30/21:00. Ik krijg haar laatste fles er dan niet in. Ik moet haar dan dus rond 21:30 / 22:00 wakker maken voor de fles, die ze dan meestal wel helemaal pakt.</div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;"> </div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Ik zou het liefst de laatste fles gewoon rond 20:00 gaan geven, om haar haar rust te geven, zodat ze heerlijk in haar diepe slaap kan blijven. Ik zou het schema dus aan willen passen naar ongeveer 8/12/16//20uur en dan evt een nachtfles om aan 5 voedingen te komen.</div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Maar het gaat ook tegen mijn gevoel in om haar in de ochtend wakker te maken om 8uur voor een fles, als ze normaal nog ruim een uur doorslaapt. </div><div style="color: #222222; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small;">Ik vind het nu heel lastig wat ik moet doen! Misschien hebben jullie tips?</div>

Wij geven onze dochter sinds ze 4,5 maanden is 4 keer per dag de fles. Dit doen we al een maand. Ze heeft geen nachtvoeding meer. De flessen zijn om 7:00, 11:00, 15:00 en 19:00. Ze krijgt 210+7 scheppen. De laatste fles is met rijstebloem.
Wij moeten haar elke ochtend wakker maken om 7 uur omdat wij naar werk moeten. Na haar voeding en de autorit slaapt ze bij opa en oma nog heerlijk tot half 10 uit. Ze groeit goed, is niet chagrijnig en slaapt ook overdag goed. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken over wakker maken in de ochtend.

Ze geven eigenlijk zelf aan als ze iets willen veranderen, hierin dus 1 fles laten vallen. Ik zou ten eerste proberen om je schema langzaam te verschuiven, zodat er geen nachtfles meer nodig is:
07.00-10.30-14.00-17.30-21.00
Maak van die laatste dan een ‘groter cc flesje’ 
zodra dit gelukt is en dat houde zich een tijdje netjes en je merkt dat die van 21.00 alsnog met moeite is ga je pas naar 4 flesjes met meer tijd ertussen en meer cc natuurlijk. Ik zit nu op bovenstaand schema, maar ben de tijden aan het verlengen. Dus ze zal snel meer honger krijgen en dus grotere flessen leegkrijgen (zit nu nog op 150/5 5x) is 13weken en 5,5 kilo. En ze krijgt de 180/6 zelden leeg. Alleen soms sochtends omdat ze dan van 22.30-07.00 geslapen heeft. Maar niet vaak, dus ze is er nog niet klaar voor. Laat staan 4 flessen, dan krijgt ze al helemaal niet meer binnen wat moet. Of zit ik straks toch weer met een nachtvoeding te kijken, no way! 
Laat het lekker gestructureerd op zijn gangetje lopen en voel goed aan wat je kind doet, dan zal het vanzelf goed komen!! Stapje voor stapje ?

Ps: toen wij dit schema ingingen kwam ze toch nog wel sporadisch voor de nachtfles, die moet je dan in bed, donker geven. En ook maar een kleine fles, bijv 90/3 zodat ze weten dat het nacht is en geen etenstijd ? we zaten eigenlijk binnen 5 dagen op dit schema. En van hieruit kun je makkelijk gaan sturen, succes ?

Bedankt!

NewMomL & gebruiker 10092764 : wat fijn dat jouw dochter op 4 flessen zit! Mijn dochter drinkt helaas nog geen 210 op. Zelfs 180 is soms lastig, dus ben bang dat ze met 4 voedingen te weinig binnen krijgt.
Ook gaat hier voor mij de wekker maar 3x per week rond half 7. Dus stiekem is rond 8 de fles wel fijn! 

Poepiemonster-mama: Ik kan wellicht de nachtfles halveren en kijken wat er gebeurd! 
Zelf zat ik ook nog te denken om elke dag de fles een half uur vroeger te gaan geven, zodat ze misschien uiteindelijk zelf rond 8 komt!

Terug
Bovenaan