schema (alweer) 5 maand

Hallo,
Onze dochter wordt as maandag alweer 5 maand. Sinds kort eet ze ook haar fruit en groentehapjes (niet heel potje maar ongeveer de helft, fruit maak ik trouwens vers).
Haar schema is als volgt:
7.00         fles 150ml+5schepjes
9.30        fruit
11.00        fles 180ml+6schepjes
15.00        fles 180ml+6schepjes
16.30        groentehapje
18.30        fles 210ml+7schepjes
22.30        fles 210ml+7schepjes
Vooral 's middags heb ik het gevoel dat ze te veel eten naar binnen krijgt in een korte tijd. Hoe hebben jullie het (gehad) met jullie kleintjes op die leeftijd? Ik zit er over na te denken om over te stappen naar 4 flessen, maar weet nog niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Alvast bedankt voor de tips en geniet nog van het mooie weer!

Hoi hoi;

Het idee is volgens mij om na de groentehap van half vijf nog wat melk te geven of uiteindelijk yoghurt. Dan om 19 uur nog een fles en lekker laten slapen. Het flesje van 11 uur afbouwen dus. Hier wil ik zelf ook naar toe maar ik heb een slaapkopje en daarom vind ik het best moeilijk om te kijken wanneer te beginnen met groente.

Wat zijn de slaaptijden van jouw kindje? Daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar.

Succes. Groetjes,
Judith

Hallo Judith,
Onze dochter heeft de volgende slaaptijden:
-na het eerste flesje tot ca. 8.30 uur
-11.30 - 13.00/13.30
-15.30 - 16.30 (soms een half uur later )
-19.00 tot de laatste fles van 22.30 en dan weer gelijk naar bed tot de volgende ochtend.
Soms wordt ze wel 's nachts wakker, laatst om half 6. Ik probeer dan de tijd een beetje te reken maar als het niet lukt,krijgt ze dan al haar eerste fles. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak.
Wat zijn de slaaptijden van jouw baby? En hoe oud is die?
groetjes!

Ha;

Ik heb denk ik een slaapkoppie.

Van 9 - 11
Van 12.30/ 13 tot 15
En dan nog van 16.30 tot 17.30 / 18

Daarna om 19 uur flesje; slapen tot 23 en dan weer tot half acht/ acht uur volgende morgen.

Begint nu wel echt leuk te worden vind ik.
Siem is een heel rustig, tevreden vrolijk mannetje. Geweldig gewoon.

Groetjes,
Judith

quote: Gingie27731 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-04-2009 15:58:58'));

Hallo,
Onze dochter wordt as maandag alweer 5 maand. Sinds kort eet ze ook haar fruit en groentehapjes (niet heel potje maar ongeveer de helft, fruit maak ik trouwens vers).
Haar schema is als volgt:
7.00         fles 150ml+5schepjes
9.30        fruit
11.00        fles 180ml+6schepjes
15.00        fles 180ml+6schepjes
16.30        groentehapje
18.30        fles 210ml+7schepjes
22.30        fles 210ml+7schepjes
Vooral 's middags heb ik het gevoel dat ze te veel eten naar binnen krijgt in een korte tijd. Hoe hebben jullie het (gehad) met jullie kleintjes op die leeftijd? Ik zit er over na te denken om over te stappen naar 4 flessen, maar weet nog niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Alvast bedankt voor de tips en geniet nog van het mooie weer!

't Is wel veel ja. Tot 6 maanden mag bijvoeding nog geen melkvoeding vervangen, dus misschien toch wat minderen op de hapjes?

Terug
Bovenaan