Schema baby 1O weken

Hoihoi, ik ben eens benieuwd! Ik heb een dochter van 1O weken (2wkn te vroeg dus eigenlijk 8 weken) & ben heel nieuwsgierig naar schema's van andere kindjes van die leeftijd. Dus heb je een kindje van rond die leeftijd, zou je zijn of haar ritme eens willen delen? qua drinken (flesvoeding) & slapen :)

Mijn zoontje is 9 weken en zit sinds deze week op 5 flessen van 120+4. Tijden zijn ongeveer: 06.30/7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 22.00 uur. Hij slaapt dan over het algemeen de nachten door, als hij in de nacht komt krijgt hij een klein flesje van 60+2. We hebben hem in eerste instantie om 23.00 uur de laatste fles gegeven, maar toen was hij meer onrustig in de nacht en sliep hij slechter door. Een uurtje eerder de fles zorgt er hier dus voor dat hij beter slaapt. 
Qua slapen overdag leg ik hem zoveel mogelijk in zijn eigen bed omdat hij dan het beste slaapt. Is ook een stuk rustiger omdat hij dan de herrie van zijn broer niet om zich heen heeft. Hij doet dan dus in principe 3 slaapjes, na de fles van 19.00 uur is hij vaak meer wakker en onrustig dus dan ligt hij beneden bij ons. Na de fles van 22.00 uur gaat hij dan naar bed voor de nacht. 

Dankjewel voor je reactie. Dit lijkt heel erg op onze dag. Wordt jouw kindje ook pas rond half 7 - 7 uur wakker of is die die al eerder op? En hoeveel tijd zit er tussen de flesjes & het weer naar bed gaan? :)

Het is nog heel erg wisselend hoe laat hij wakker wordt. Gemiddeld tussen 6 en half 7. Dan gaan we hem natuurlijk eerst verschonen en dan de fles maken. 
Als hij overdag in slaap valt tijdens de fles dan leg ik hem vrij snel weg, meestal hou ik hem zo'n 10 minuten rechtop bij me om de voeding te laten zakken. Als hij nog wakker is na de fles dan leg ik hem na zo'n 3 kwartier weg. Meestal moet ik er dan nog 2 a 3x heen om even de speen te geven en dan valt hij vanzelf wel in slaap. 
Hoe gaat dat bij jullie dan?

Okeoke dankjewel!

Nou, Zoë valt dus na elke fles (120+4) meteen in slaap & is eigenlijk vrij weinig wakker op de dag. Vandaar ook een beetje mijn vraag hier. Was benieuwd of meerdere kindjes nog zo veel slapen.
Hier ziet het schema er ongeveer zo uit:

04.30 fles op haar kamertje
Meteen terug naar bed
08.30 fles op haar kamertje
Meteen terug naar bed
+/- 10.00 wakker & mee naar beneden
11.30 Fles – valt daarna of in slaap of is hooguit een half uurtje wakker. Slaapt dan in het voedingskussen of gaat in haar bed
14.30 fles – valt daarna of in slaap of hooguit een half uurtje wakker. Slaapt dan in het voedingskussen of gaat in haar bed
17.30 fles – valt daarna of in slaap of hooguit een half uurtje wakker. Slaapt dan in het voedingskussen of gaat in haar bed.
20.00 fles – is dan heel onrustig (wss de dag verwerken) en slaapt eigenlijk niet of heel soms uiteindelijk bij ons op de arm.
22.30 fles op haar kamertje & daarna naar bed.
Soms is ze dus wel een half uurtje wakker maar over het algemeen valt ze op onze arm meteen weer in slaap..

Deze tijden hadden wij tot begin vorige week ongeveer ook. Mijn zoontje is dus vrij snel van 7 naar 5 voedingen gegaan. 
Ik zie hier dat mijn zoontje eerste gedeelte van de dag vrij veel slaapt en inderdaad ook regelmatig met de fles in slaapt valt. Vanaf ongeveer 17.00/17.30 uur slaapt hij wat lichter en zoals ik net al zei na de fles van 19.00 uur is hij dus vrij veel wakker en onrustig, of inderdaad ook bij ons op de arm slapen. Dat komt dus wel overeen met jullie. 

Jaaa precies. Komt heel erg over een. Ik vraag me alleen af.. is hij zonder ophogen van voeding ineens van 7 naar 5 gegaan? Of gaf je hier voor minder dan 120? Zoë houdt het geen 4 uur vol tot de volgende fles. Alleen in de ochtend na de eerste fles slaapt ze vaak 4u. - en is 5x 120 ook niet weinig voor een kindje van deze leeftijd?

Hij kreeg hiervoor kleinere flessen. Qua hoeveelheid cc over de dag krijgt hij genoeg als je die rekensom aanhoudt van 150 x lichaamsgewicht gedeeld door aantal voedingen. Hij krijgt zelfs wat meer, omdat hij vrij licht is voor zijn leeftijd. Groeit wel mooi zijn eigen lijntje.
Hij houdt de 4 uur ertussen overdag goed vol en omdat hij met het ophogen van de flessen/naar 4 uur ertussen ook ineens de nachten ging doorslapen is hij dus van 7 naar 5 voedingen gegaan. We hebben het nagevraagd bij de kinderarts in het ziekenhuis en volgens haar mag hij vanaf 8 weken oud 12 uur ertussen laten.
Mijn oudste zoon zat met deze leeftijd ook op 5 voedingen omdat hij vanaf 5.5 week al doorsliep. Die was met 9 weken zelfs niet meer wakker te krijgen voor de late voeding, dus die sliep toen al van 19.00 tot 7.00 uur. Bij hem hadden we er dus 3 uur tussen overdag om te voorkomen dat hij op 4 voedingen kwam. 

Terug
Bovenaan