Schema baby 3,5 maand

<p>Ik geef flesvoeding aan me dochtertje en het ritme was nog ver te zoeken hongerige baby en nu waarschijnlijk verborgen reflux waardoor ze de hele dag kleine beetje wil. Daardoor wil ik nu een strakker schema aanhouden. Zijn er mensen die hun schema willen delen van hun baby van 3,5 maand? </p>

Ik voed op verzoek, dus ik heb qua tijden geen strak schema. Onze dochter is bijna 14 weken en we doen het volgende:
- 07.00 uur: voeden en opstaan;
- 08.30/09.00 uur: slaapje op mijn arm/in de box etc.;
- 10.00 uur: voeden, wassen, aankleden, honden uitlaten/wandelen. Dan slaapt ze meestal tot 14.00/15.00 uur;
- 14.00/15.00 uur: voeden, boekje lezen/liedjes zingen/knuffelen, honden uitlaten/wandelen. Dan slaapt ze soms nog even in de wagen of op mijn arm. Dan is het maar net waar we zin in hebben. Soms doen we samen een tukkie of laat ik haar in de box spelen;
- Verder met voeden op verzoek, douchen en pyjama aan;
- 21.30/22.00 uur laatste voeding en naar bed.
Dit is wat voor ons werkt. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat voor jullie ook zo werkt. 
Succes!

Dankjewel! Komt op ongeveer het  zelfde aan wat wij ook doen.
Wij deden ook voeden op verzoek maar probeer nu echt wat langer er tussen te laten maar soms is het nog even zoeken zeker rekening houdend met de slaapjes. 

Ze heeft dan meestal 3 slaapjes op een dag? Bij ons was de tijd tussen 16:00 en 20:00 een drama omdat ze het dan niet meer pikt om in bed gelegd te worden of in de box. Ze slaapt eigenlijk ook al een tijd niet meer lekker bij me. Nu gaan we vaak wandelen en lukt het nog wel dat ze even weg valt. Als ik dat niet doe dan krijgen we echt de laatste fles er niet in en is het echt een drama haar in bed te krijgen omdat ze dan oververmoeid lijkt. 

Ik wil mijn schema wel delen, maar ik heb wel een kindje dat totaal niet hongerig is dus misschien lastig te vergelijken.
7.00/7.30 wakker, fles 150cc
8.00/8.30 slapen in bed tot 11.00
11.00 fles 150cc
12.30-15.00 slapen in bed
15.00 fles 150cc
16.30-17.00 kort dutje vaak in de kinderwagen
18.00/18.30 fles 150cc
18.30 naar bed voor de nacht
22.00 wakker maken voor een late voeding 150cc

Qua voeding houden we een schema aan van om de 4u. We leggen hem nu vaak na de fles in bed. De ene keer slaapt hij wat langer dan de andere keer. Voedingen; 7-11-15-18/19-23
Hier is het ook vaak 's avonds rond het avond eten feest. We geven hem daardoor ook wel eens eerder de fles dan 19u. Hij is dan ook gewoon moe. Dan gaat hij vaak wel makkelijk slapen en maken we hem rond 23u weer wakker. 

Heb je trouwens al iets van Johannesbroodpitmeel toegevoegd? Hier is het spugen daardoor zoveel minder geworden. Mijn zoontje krijgt trouwens momenteel 5x 180+6 scheppen + 3 scheppen jbp en dan terug brengen naar 190 ml.

Het precieze schema weet ik niet meer, mijn zoontje is ondertussen 10 maanden en zo'n schema verandert zo snel ?.. mijn zoontje is ook altijd een hongerige baby geweest en is nog steeds een grote eter. Rond die 3,5 maand zat hij volgens mij ook aan de 990cc forte op een dag, 3x 150cc, 3x 180cc. Zelfs dat leek niet genoeg te zijn en ik was dan ook heel blij dat we met 4 maanden aan de pap en groentehapjes konden, pas toen werd meneer wat meer tevreden.
Wat betreft dat niet in zijn bed willen slapen in de avond, dat hadden wij ook rond die leeftijd, duurt een paar weekjes. Gewoon lekker aan toegeven, want die strijd kost onnodig veel energie. Hier heeft hij die tijd lekker beneden in zijn wipstoeltje liggen slapen... we probeerden hem steeds in zijn bedje te leggen, lukte het niet, ging hij lekker mee naar beneden...  niet de ideale situatie, maar ach... we doen allemaal maar wat toch ?

Terug
Bovenaan