Schema baby 4 maand.

<p>Ik ben benieuwd hoe jullie voedingsschema er uit ziet.</p><p>Wij geven nu nog 5 keer 180 ml Flesvoeding.</p><p>Hij drinkt alles op.</p><p>De avondvoeding willen we er af halen, dan zou hij 4 keer 180 ml krijgen.</p><p>Ben benieuwd hoe jullie dat doen of hebben gedaan.</p><p> </p>
 
De 4e fles verhogen naar 210cc en proberen half uurtje/uurtje later te geven. Dan naar bed. Niet wakker maken voor de laatste voeding. Hopen dat hij de nacht gewoon lekker slaapt. Wordt hij toch wakker van de honger, dan een kleine fles (90-120cc ofzo) geven, maar geen 180cc. Zo leert hij s nachts iets minder te drinken en kan hij s ochtends gewoon weer 180cc op. 
Zo heb ik het altijd gedaan. Gewoon even een week of 2 uitproberen of dit werkt. 
En misschien overdag beginnen met een hapje fruit of groente. Mag vanaf 4 maanden. In het begin is het niet meer dan proeven, maar na een paar weekjes gaat hij dat echt wel goed eten en dat vult ook goed.
Papfles heb ik zelf ook even gegeven als laatste voeding, in de hoop dat mijn dochter dan de hele nacht sliep. Maar dat maakte voor haar niks uit, dus daar ben ik mee gestopt. Gewoon alleen normale flesvoeding. En als ze s nachts dus wakker werd, een klein flesje.
 
Terug
Bovenaan