<p>Goedemorgen, </p><p>Alvast excuus voor de lap tekst. Maar hoe ziet jullie schema eruit van een baby van 4 maanden m.b.t. eten en slapen?</p><p>Ons zoontje (3 weken te vroeg geboren) krijgt nu (gemiddeld genomen) om 06:00 uur 155 ml, om 10:00 uur 155 ml, om 14:00 uur 165 ml, om 18:15 uur 175 ml en om 01.00 uur nogmaals 175 ml flesvoeding. Mijn vriend doet de laatste voeding omdat mijn wekker vanwege werk om 05:00 uur gaat. Mijn vriend komt echter moeilijk in slaap na die laatste fles en wil de fles wat eerder gaan geven maar dan meldt mijn zoontje zich ook eerder voor zijn eerste fles... </p><p>Verder is ons zoontje iedere keer 45-60 minuten wakker waarna hij vaak 25-45 minuten slaapt met een langere dut na zijn fles van 14:00 uur; dan kan hij soms wel 3 uur slapen. Ik moet er wel bij melden dat hem overdag in slaap krijgen meestal echt een strijd is terwijl het 's avonds en 's nacht eigenlijk niet beter kan. Hij gaat rond 18:30/19:00 naar bed (dat is meteen de enige vaste tijd voor een slaapje), mijn vriend moet hem wakker maken voor zijn laatste voeding (01:00) waarna hij probleemloos inslaapt en dan meldt hij zich pas weer rond 06:00 uur. </p><p>Nu gaat hij volgende week (met pijn in mijn hart) 2 dagen per week starten bij het kinderdagverblijf en het wennen ging al niet heel erg lekker. Hoewel ze bij de kennismakingsgesprekken telkens aangaven dat ze aanvankelijk het ritme van mijn zoontje zouden volgen omdat hij nog jong is, kregen we nu de commentaren dat hij wel kort heeft geslapen en moesten we hem eerder ophalen omdat hij ontroostbaar was. Ze hadden blijkbaar gewild dat we hem al in hun ritme hadden zitten maar mijn zoontje trekt het nog niet om maar 2 dutjes op een dag te doen... Hoewel we ergens wel beter weten, vragen we ons nu toch wel af of we iets "verkeerd" doen. Uiteraard willen we hem ook richting 2 of 3 middagdutjes op gezette tijden krijgen, maar hoe doen we dat? </p>