SCHEMA BABY 4MAANDEN

Hi,
Onze zoon is aankomende maandag 4maanden en willen dan gaan starten met groente - fruithapjes en de papfles als laatste voeding.
We zitten nu met voedingen op de tijden: 07:00 /11:00 /15:00 /19:00 /23:00 nou wil onze zoon sinds een paar dagen de fles van 23:00 niet meer omdat hij liever doorslaapt en dit lukt ook tot de volgende ochtend 07:00.
Dus zitten we aan de 4voedingen.
Ik vraag me af wat jullie schema is /was met een baby van 4maanden oud qua voedingen, papfles en groente - fruithapjes?
Liefs.
 
Goedemorgen!
Allereerst van harte gefeliciteerd met het feit dat er wordt doorgeslapen ?☺️

Als je voor het eerst begint met hapies zullen het waarschijnlijk maar 3 of 4 lepeltjes zijn die je baby lust. Ik deed dat tussen 2 voedingen in (10 uur bijvoorbeeld). Verder het schema nog een poosje anhouden melk.

Succes!
 
Mijn dochter is vier maanden & eet sinds deze week groente. Fruit starten we na volgende week mee. Wij bouwen het rustig op ivm reflux. Dit is ons schema:

07.00 fles - 11.00 fles- 15.00 fles - 17.00 paar hapjes groente - 19.00 fles - 22.00 fles & dan slapen tot 07.00 uur.

 
Tot 6 maanden ben je echt alleen maar aan het 'oefenen' en hier en daar wat lepeltjes aan het aanbieden. Je hoeft dan echt niet na te denken over een schema! 
Maar ik zou wel als tip geven om juist wat eerder op de dag de hapjes te teven en niet 's avonds. Als jouw kleintje dan toevallig ergens gevoelig voor is dan kun je het nog overdag 'opvangen' en wordt het geen gekrijs midden in de nacht ;) 
 
Terug
Bovenaan