Schema baby 6,5 mnd

Hallo allemaal,<br />Ik ben erg benieuwd, hoe ziet jullie voedingsschema eruit met een baby van 6,5 mnd? Wij lopen er nu tegenaan dat onze dochter haar laatste fles niet meer wilt drinken (die van 19:00).We hebben het idee dat nu ze meer vaste voeding gaat eten overdag, ze aan het einde van de dag zo verzadigd is dat ze dus niet meer wilt drinken voor het slapengaan… wanneer we haar dan bijv. om 22u de fles alsnog proberen te geven dan drinkt ze hem wel op maar dan laat ze de fles van 07:00 de ochtend erop weer staan.. wat te doen dus?<br />Zo ziet onze dag er nu (ongeveer) uit:<br />07:00-08:00 wakker worden, fles180+6<br />09:00-10:00 fruithap <br />11:00 fles 180+6<br />13:00 boterham met pindakaas of margarine, hier eet ze nu bijna 3/4 van op.<br />15:00 fles 180+6, deze gaat meestal niet leeg<br />17:00 groentehap<br />18:30 in bad<br />19:00-19:30 papfles, deze laat ze nu dus volledig staan. We kunnen haar eigenlijk meteen in bed leggen en dan slaapt ze.<br />Verder is ze overdag een slechte slaapster. Ze doet regelmatig een hazenslaapje van een half uurtje maar echt een paar uur aan een stuk slapen doet ze niet..<br />Wat is nu wijs, ik vind het nog wat vroeg om die laatste fles al helemaal te laten vervallen. En als we hem later geven neemt ze hem dus wel maar dan laat ze die in de ochtend staan…<br />
 
Hoi, wij liepen toen der tijd tegen hetzelfde probleem aan en hebben de 15:00fles laten vallen. In plaats daarvan krijgt ze nu water met af en toe iets om op te sabbelen maar zelfs dat hoeft niet altijd. Het consultatiebureau gaf ook aan dat het beste was om de 15:00 fles te laten vervallen en te vervangen door een ander soort vocht. Onze dochter is nu 9 maanden en wij hebben nu alleen nog een ochtendfles en een kleine avond fles en verder alleen maar vaste voeding.

Ik zou zeggen probeer het eens :)
 
Om de 2 uur iets eten is veel hoor. Kan je voor haar lunch niet n boterham geven, toe wat fruit en wat melk? En dan om 15 uur kun je haar wat water geven met een beetjr fruit.
 
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben gisteren de fles van 15u gehalveerd. Ze nam de de fles van 19u ook ongeveer voor de helft. Dus we gaan de fles van 15u afbouwen en kijken wat hieruit komt!
 
Terug
Bovenaan