schema baby 6,5 mnd

ons meisje krijgt als volgt,
7:30 180 +6 scheppen.
10:00 fruit heelbakje
rond 11:30 fles 180+6 scheppen
smiddags diksap zo tussen door ongeveer 180.
tussen 16:30/17;30 een potje groente
19:30 laatste fles bambix avondpapje

wat zouden jullie doen de fles van 11:30 verschuiven naar smiddags omdat ze straks ook brood krijgt.??mag ze ook al koekjes ofzo>?

groetjes
 
Ik zou dat flesje niet doorschuiven, maar bij de boterham geven. Ik geloof dat hij dat wel minder mag zijn, maar dat zou je op het cb kunnen vragen.
Bij de diksap ´s middags zou je haar een kaakje, liga of rijstewafel kunnen geven.
 
Je hebt al een goed ritme te pakken met fruit en groente!! Netjes hoor!! Ik werk zelf als gastouder en heb een baby van 6 mnd. Deze krijgt nog steeds minimaal 6 voedingen van 150cc per fles, meer maakt ze gewoonweg niet op. Sinds een week krijgt nu fruit en dit gaat gelukkig goed. Helaas is ze maar 1 dag in de week bij me waardoor ik er geen vast ritme inkrijg. Ook slapen doet ze wanneer haar uitkomt, soms 4x op een dag!! Dus je doet het al supergoed!!! (ook weleens fijn om te horen vond/vind ik zelf)

Over de fles..die zou ik idd laten staan bij de boterham. In het begin eten ze nog niet zoveel brood en kan je nog de hele fles geven. Naarmate ze meer brood eet kun je de fles minderen. Als tussendoortje gaf ik toendertijd een liga 1e stap, rijstewafeltje, lange vinger of een soepstengel.

Succes!
Liefs ciomama
 
eeyy

ik ben net bij cb geweest met onze dochter die volgende week 6 maanden wordt. Ik kreeg te horen dat ik al met broodkorstjes mag beginnen en 1 fles mag minderen, daarnaast mag ze ook een toetje na de groente en lauwe thee drinken. Wat wordt ze ineens groot!

Ons ritme was als volgt maar zal nu dus gaan veranderen.
7.00 bordje pap
11.00 fles van 180 cc
12.30 fruithapje
15.00 fles
17.00-17.30 groente
20.00 fles en daarna slapen

Tussendoor nog een paar slokjes diksap max. 80 cc

of ze al koekjes mag weet ik niet, maar bij de babyvoeding staat vaak ook liga. Meestal staat er op het pak wel een leeftijd op. Ik zou daar eens kijken.

Succes
 
Terug
Bovenaan