Schema baby 6 maanden

<p>Aan de moeders die een baby van 6 maanden hebben; hoe ziet jullie schema eruit wat betreft het voeden?</p><p>Mijn dochter krijgt nog steeds 5 flessen op een dag maar ik merk dat ik haar voor de laatste fles steeds vaker wakker moet maken. Ene keer dus wel en de andere keer weer niet.hoe doen jullie dat? Ze slaapt voor de rest goed door nu als ze sowieso de laatste fles krijgt. Heb nog niet geprobeerd de laatste over te slaan want weet niet wat er dan gebeurt bovendien ligt ze dan wel  erg vroeg op bed voor de nacht.</p><p>Ik geef ook proefhapjes na de voor laatste fles. Dit gaat redelijk. </p>

Het ritme van onze zoon (6maanden) is:
7.00 180+6 
11.00 180+6
15.00 150 + 6
16.30/17.00 klein groente hapje
19.00 210+ 7
De middagfles zijn we sinds deze week langzaam aan het afbouwen. Ik zou proberen de laatste fles over te slaan. Zelf hebben we onze zoon nooit wakker gemaakt voor de fles, zo zonde als hij al heerlijk lag te slapen. En ja, dit betekende dat hij eerst nog wel eens wakker werd voor een nachtfles. Maar sinds 3 maanden zit hij inmiddels al op 4 flessen, al heel vroeg,  maar gaat prima.  Hij groeit goed (flinke baby) en is er tevreden mee. 
Dus gewoon proberen lekker te laten slapen zou ik zeggen. Misschien dat ze eerst nog een paar keer wakker wordt, dan zou je bijvoorbeeld even wat water kunnen geven. Maar wie weet vindt ze het ook wel gewoon prima :) Succes!

Hier t schema 6,5 oude baby;
7:00 180+6 + 2 schepjes pap
11.00 180+6
fruithapje ( deze willen we verplaatsen naar de ochtend en dan rond 12.00 broodkorst)
15.00 180+6 (gaan we afbouwen zodra hij het niet meer nodig heeft)
snackie (maischippie of waffel)
17.30 hapje (met de pot mee)
19.00/19.30 180+6 met schepje pap
heeft veel nodig, al vanaf de geboorte hongerig.  Laatste fles laten vallen sinds 4 weken nu. Nog wel aantal keer voor gekomen. Merkte vanzelf wanneer hij niet meer wilde. Door dat hij zijn fles bijv gewoon liet staan en door wilde slapen. 

Ik zat hier ook een beetje mee. Iedereen zei maar: "het komt vanzelf" en ik dacht alleen maar 'hoe dan?!' haha. Maar het is echt zo!
Zo heb ik het aangepakt; ik ben meer vaste voeding (groente) gaan geven tussen 17.00-18.00u en dan een halve fles daarna en dan op bed. Vervolgens ben ik de laatste fles steeds een half uur eerder gaan geven. Van 22.00u naar 21.30u naar 21.00u. Na een week kwam het zo uit dat ze de laatste fles ineens om 20.00u kreeg en toen heb ik gewoon geprobeerd haar te laten slapen. Als ze wakker zou worden voor een voeding s'nachts dan so be it! En dat is nooit meer gebeurt! Sindsdien krijgt ze tussen 18.30-19.00u de laatste fles en heeft ze blijkbaar genoeg aan 4 flessen per dag. Nou moet ik zeggen dat ze ook vrij veel krijgt hoor! Zo ziet mijn schema eruit:
* 6.30u 200cc BV
* 9.00u fruithap
* 10.30u 200cc BV
* 13.30u thee met liga
* 14.30u 200cc BV
* 17.00u groentehap
* 18.30u 200cc BV
Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon! De kleine meld zich echt wel. Succes! :)

Dank voor jullie reacties! Hanteren jullie trouwens elke dag vaste tijden of kan dat door het eea weleens veranderen op een dag? Zo ja, En hoe gaat het dan de dag erna?

Ik hanteer eigenlijk altijd dezelfde tijden. Tuurlijk kan dat wel eens afwijken, maar ik merk dat mijn dochter daar het meeste baat bij heeft, rust en regelmaat! Gelukkig is ze daar zelf ook heel makkelijk in, dus een half uurtje of uurtje eerder of later is nooit een probleem.
Qua slaap kijk ik altijd per dag hoe ze zich voelt. Als ze tekenen van vermoeidheid laat zien dan leg ik haar even in bed en dan slaapt ze voor hoelang ze wil. Tuurlijk zit hier ook wel een beetje een schema in, maar haar slaapjes thuis zijn wel wat gestructureerder dan op de opvang. Thuis slaapt ze vaak tussen de 1e en 2e fles zo'n 45min. daarna krijgt ze dus fruithap. Vervolgens BV. Dan slaapt ze vaak van 11.30u tot ong. 13.00u. Dan krijgt ze thee met liga en om 14.30u weer BV. Dan slaapt ze meestal tussen 15.30 en 16.30 nog een half uurtje of 45min. daarna krijgt ze warme hap en dan rond 18.30u laatste keer BV en dan op bed tot de volgende ochtend.
Op de opvang is het maar net hoe druk het is en of ze de dag ervoor goed geslapen heeft of niet. Dus daar is geen pijl op te trekken! 

7:00/8:00 flesje 180
Tussen 9:00/9:30 een klein slaapje en daarna fruit
11:00/12:00 flesje 180
12:00/12:30 lang slaapje 1 tot 3.5 uur
15:00/16:00 flesje 180
17:00 groente daarna klein slaapje
18:30/19:30 flesje 210 en daarna slapen
Dit is ook echt wat hij zelf aangeeft. De flesjes laat hij soms half staan, soms helemaal op. Sommige dagen 20 min powernapjes soms 3.5 uur smiddags.
Enige tip wat ik kan geven, forceer niets en volg de behoefte van je kleintje. Dat heeft hier in ieder geval goed gewerkt?

Terug
Bovenaan