Schema baby 6 maanden

Hi hi,

Inmiddels is mijn dochter 6 maanden. Ik zelf ervawr wat “ problemen” met mijn schema en vroeg me af hoe die van jullie was

Ochtend 7:00/7:30 fles 210 + 7
Slapen van 9:00 tot 9:30/9:40
Fruithap 10:00
Fles 11:30 180 + 6
Fles 15:30 180 + 6
Groentehap tussen 17:00/18:00
Fles 210 + 7 19:00/19:30.

Nu wil ik ook gaan beginnen met brood. Is het zo dat ik dan een fles kan weglaten die van 15:30 bvb? En de rest verlaag naar 180? Voor mij is het echt een beetje zoeken. Zodra ze al iets teveel binnen krijgt gaat ze spugen. Tips schema’s etc zijn welkom ?
 
Om eerlijk te zijn, heb ik nooit meer dan 180+6 gegeven. En dan ging het prima met wat brood, fruit en groente erbij. Savonds gaven wij om 7 uur een pyjamapapje ipv een fles.
 
Ik zou gewoon bij jouw lunch een broodje gaan geven. Je merkt dan vanzelf waar er minder behoefte aan melk ontstaat. 
Zo hebben wij het gedaan. En toen dronk ze de fles van 15 niet zo goed meer. Die hebben we kleiner gemaakt. En vanaf een maand of 8 hebben we ontbijt gegeven (na de fles), vaak een broodje of havermoutpap, en toen dronk ze 11 uur ook niet zoveel meer. Op dat moment ging ze ook over op 2 slaapjes en daar werkt het 3 flessen schema veel beter bij. Dus toen gaven we na de lunch en voor haar 2e slaapje 1 fles. Ze dronk toen al wel beter slokjes water tussendoor. Inmiddels is ze 11 maanden en begint ze de lunch en avondfles beiden slechter te drinken omdat ze inmiddels weer meer vaste voeding eet. 
Het gaat dus geleidelijker aan, en je kunt gewoon je kindje zelf af laten bouwen terwijl jij rustig aan de vaste voeding opbouwt (kijk maar waar je kindje trek in heeft). Je kunt ook flesjes eerst kleiner maken ipv weglaten.
 
Super dankjewel voor jullie tips. Ga deze aanhouden/volgen is mijn eerste dus alles is echt nog uitvinden. Ze was ook randprematuurtje dus daarom wat onzeker kwa voeding.
 
Terug
Bovenaan