Schema baby 7 weken

<p>Hoi,</p><p>Ik heb een vraag over 'het schema' voor een baby van 7 weken, wat is normaal? Ze krijgt nu 5 flessen per dag van 12occ waar 4u tussen zit, we hebben tot nu toe het geluk dat ze slaapt van 2300 tot 0600 ong. Maar wat is overdag nou de bedoeling? Moet ze na de fles een uur  (ik zeg maar wat) wakker blijven , 'spelen', knuffelen en dan weer slapen? Dat betekent dat ze zo ong 2.5 tot 3u slaapt tussendoor, is dat normaal? Ik snap dat er met zulke kleintjes nog niet echt ritme in te krijgen is maar wil toch iets proberen. Ook slaapt ze overdag meestal bij mij ze wil nog niet alleen slapen, snachts gaat dit wel goed.</p><p style="text-align: left;">Groetjes</p>

Dit verschilt enorm per kindje! Ons zoontje heeft bijvoorbeeld best veel slaap nodig, "ondanks" zijn leeftijd (bijna 6 maanden) slaapt hij nog steeds 2 dutjes van 2 a 3 uur en een kortere (meestal een half tot een heel uur), en komt per dag al snel aan minimaal 15 uur slaap. Dat terwijl er ook baby's van die leeftijd zijn die overdag misschien 2 a 3 uur in totaal slapen...
Kijk goed wat jouw baby aankan. Na de fles lekker wat knuffelen en spelen, en opletten wanneer ze moe wordt (gapen, oogjes wrijven, etc. zijn bij de meeste baby's de standaard signalen, maar ook hierin heeft elk kindje zn eigen dingen). Proberen wakker te houden voor een bepaalde tijd kan natuurlijk wel, maar het is voor niemand fijn als je een doodmoe kind probeert te vermaken!

Hai,
Dat klinkt prima hoor. Probeer ongeveer dezelfde voedings tijden aan te houden. Tussen de slaapjes door knuffelen, spelen in de box, wipstoel , even naar buiten etc. Ik legde mn dochter op bed ongeveer 1/1,5 uur na een voeding. Of iets eerder/later, afhankelijk van haar signalen. Elke avond rond hetzelfde tijdstip even in bad zodat ze meer ontspannen is en daardoor snachts beter slaapt. Toen ze een maand oud was ben ik hiermee begonnen. Daarmee bedoel ik ongeveer rond vaste tijden de voedingen aanhouden en savonds badderen. Zo klein als ze nog zijn is soms elke dag weer anders. Een ritme, beetje structuur is fijn voor zowel jou en je kind. Succes en fijne avond! 

Terug
Bovenaan