Schema baby

Hoi hoi!<br />Ik ben begonnen met wat meer ritme.Ik merk dat mijn zoontje daar heel goed op gaat en uitgeruster is. We doen het zo: <br />slapenwakker worden<br />voeden<br />aandacht op schoot<br />spelen (box)<br />slapen<br />Maar dan vraag ik me af, voor wie dit nog meer zo doen. Wanneer doe jij dan je dingen buitens huis. Boodschappen, rondje wandelen enz. Mijn zoontje is 7 weken nu ?<br />

Hoihoi, toen mijn zoontje nog zo jong was, sliep hij overdag nog niet in zijn bed. Dus sliep hij lekker in de kinderwagen toen ik op pad ging voor de boodschappen of gewoon lekker wandelen!

Ja was ook mijn idee idd haha. Maar merk dat hij zn rust niet voldoende pakt.. en sinds ik het wel doe hij veel blijer is.
Mag ik vragen vanaf wanneer jouw zoontje in zn bedje ging slapen overdag? :)

Bij mij adviseerden ze op het consultatiebureau om vanaf 8 weken minimaal 1 slaapje te proberen in zijn bed. Als het niet lukte was het ook oké. Mijn zoon is nu 6 maanden en begint nu eindelijk pas goed te slapen overdag hoor! Dus in dat opzicht heb je niet per se iets aan mijn verhaal hahaha. Misschien dat je kan plannen dat je 1x uitstapje doet en de rest van de dag thuis voor slapen? Of in plaats van spelen in de box een keertje buiten wandelen?

Ahh okeoke! Heb ik evengoed wat aan! Ga ik doen!
Wij hebben een (afkloppen) goede slaper. Leg hem in zn bedje en na een tijdje (in stilte) valt hij in slaap. Daarom doe ik het nu maar wel al, voor zn rust :)

Lieve mama,

Ik doe dit al vanaf het begin. Verschonen, voeden, knuffelen, spelen en dan naar bed. Ik doe hem zoals hier boven ook staat sowieso 1 keer per dag in zijn bed. Wanneer ik weg wil of moet dan doe ik dit gewoon na zijn fles. Vaak ben ik dan weer terug voor zijn volgende fles zodat ik deze kan geven en hij daarna weer verder kan met het ritme. Fles, knuffelen, spelen en naar bed.

Succes!

Liefs

Inderdaad na een flesje zodat je weer op tijd terug bent voor de volgende fles, 3 a 4 uur later. En met een jonge baby voorkom je dan vaak niet dat hij dan in de wagen of auto in slaap valt, maar als dat 1 slaapje per dag is, is dat toch prima?

Heerlijk dat hij al zo goed slaapt in bed, hier was dat met beide kinderen pas rond de 3 maanden en dan nog laaaang niet alle slaapjes. Maar t is juist ook goed om ze soms wel in de auto of wagen of onderweg te laten slapen, anders kun je nooit de deur uit en t is soms ook wel handig als ze gewoon even onderweg slapen, ook op latere leeftijd. Anders zit je altijd alle slaapjes aan huis gebonden en dat is in de toekomst echt niet altijd fijn..

Dus ja, ik ging ook altijd direct na de fles weg! En als je langer dan 3 a 4 uur weggaat, dan nam ik een fles en kokend water en voeding mee en kon ik overal een flesje maken. Gewoon op een bankje in het park, in een restaurant etc.

Heeey
Mijn dochertjes is nu 8 weekjes
Ik doe meestal in de ochtend de boodschappen etc. En leg haar na de middagfles in bedje voor het slaapje. De rest van de slaapjes doet ze in de box, kinderwagen of maxicosi.
De middagfles is meestal rond 12/13 uur maar dat wilt nog wel eens verschillen.
Na de fles van 19/20 uur leggen we haar ook in bedje. We geven haar de fles van 23 uur boven op haar kamer.

Terug
Bovenaan