Schema bij 10 maanden.

Hallo allemaal

Even een vraagje. Mijn dochter is nu 10 maanden ze krijgt sinds anderhalve week nog maar 3 flessen per dag, 1 papfles als ze wakker word, 1   gewone fles om 11 uur en 1 papfles om 19 uur Ze krijgt tussen door nog om half 13 een broodje en om een uur of 15 krijgt ze dan fruit en om 17 uur krijgt ze warm eten, maar ze lijkt hier te weinig aan te hebben want ze huild nu erg veel en dat heeft ze nooit gedaan. Ze heeft nu ook sinds anderhalve week heel erg uitslag op d'r doos en ik heb al vanalles geprobeerd maar het werkt niet. Maizena, rauw eiwit, sudocreme, baby olie. Heeft iemand nog een tip voor beide dingen ben ook erg nieuwsgierig naar jullie schema's..

Liefs Heleen

hoi hoi,

Heeft ze geen last van tandjes?Dan hebben baby's namelijk ook last van rode billen.
Anders kan je qua eten nog proberen het wat om te draaien. Dat ze om half 11 fruit krijgt, 12:00 broodje, 13:00 flesdan rond 15:00 een koekje of rijstewafel met sap en dan 17:00 warme hap, als je de fles om 11:00 geeft is dat misschien een te lange ruk voor het avond eten, want fruit vult veel minder dan een fles. dus even voor het overzicht.

07:00 fles
10:30 fruithap
11:30/12:00 broodje
13:00 fles (of half 1, net zoals het uit komt)
15:00 koekje/rijstewafel met sap
17:00/17:30 warme hap met yoghurt
19:00 fles

Het is maar een tip!

groetjes leetje 1981

Het schema van leetje is precies het schema wat wij bij ons zoontje, nu 10 maanden aanhouden! Alleen 's morgens wil hij geen volle fles, geen pap, maar een klein flesje met een broodje gaat  zo in!    Het schema bevalt goed, hoewel hij de laatste 2 dagen wat moeite heeft met zijn avondeten. (hij eet altijd ALLES met veel plezier) dus ook dit zal wel een reden hebben! Woensdag naar het cb, even vragen naar de hoeveelheid in de flessen. Dit is dus ons schema;
7.00/7.30        120ml, 4 schepjes + broodje
8.30/9.30        slapen
10.00                    fruit, vers
12.00                   broodje
13.00                    fles, 150 ml, 5 schepjes
13.15                   slapen, minimaal 1.5 uur
15.30                   liga + limonade
17.30                   warme hap, geprakt met ons mee of soms potje + yoghurt
19.15                   fles, 140 ml + 4 schepjes (meer water omdat limo er niet altijd  even makkelijk ingaat, op aanraden van cb)
7.00                       pas weer wakker!

Het lijkt weinig melk, maar door de yoghurt krijgt hij toch voldoende zuivel binnen.

Hoi,

De uitslag die je beschrijft lijkt inderdaad op tandjes. Heeft ze ook dunne poep?
Mijn dochter is nu ruim 10 maanden en wij hebben het volgende schema. Wij zijn al sinds ze 6 maanden is over op 3 flessen en sinds een maandje geven wij 's avonds alleen nog maar thee. Ze is hier veel rustiger van geworden. Ze zat denk ik gewoon te vol van al dat eten:

7.30: pap (200ml melk en bambix)
10.00 thee met een koekje
12.00 broodje en 120ml melk
14.00 rijstewafel en 160ml thee
15.30 fruit
18.00 warm eten met toetje
19.30 fles thee (dan slaapt ze tot 7.00)

Ik vind ook dat mijn dochter de laatse paar weken meer huilt dan voorheen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ze een eigen willetje begint te krijgen. Ze is ook erg eenkennig en wil niet dat ik bij haar weg ga. Ook is ze bezig om te leren lopen en ze valt regelmatig.

groetjes,

Desiree

Hoi,
Mijn dochtertje is ook 10 mnd. Haar schema is als volgt:

8.00u fles melk 165cc + 0,5 boterham
10.00u flesje drinken +liga
slapen tot   ong 11.30
12.00u brood +fles drinken
14.30u fruit
slapen tot 16.00/16.30u
17.00 warme hap + toetje
18.30 flesje melk 135cc
slapen tot 8.00u

Mijn dochtertje is ook flink met de tandjes aan de gang, en ze is  heftig aan het oefenen om te staan en te lopen, Dit wil niet helemaal naar haar zin lukken en huilt ze ook meer (ik denk van frustratie). Ook is ze behoorlijk eenkennig (hier wordt ik soms erg gefrustreerd van!!!)

Bij mij op het CB raden ze aan om niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid melk te geven (300cc/dag) omdat toch aangetoond is dat teveel melk niet gezond is, vandaar dat ze nog maar 2 flesjes krijgt.

Doreen

Hoi,

Hier ook een moeder van een dochtertje van 10 maanden. Heb hetzelfde schema Leetje. Wel krijgt mijn dochtertje nog 3x een fles melk (waarvan 1x pap) omdat ze bijna niets anders drinkt. Kreeg van het CB te horen dat ze nog 500 ml zuivel per dag mogen. Lekker duidelijk die wisselende adviezen....
Heleen, heeft je dochter geen last van een schimmelinfectie? Misschien even de huisarts naar de rode huid laten kijken. Wij hebben hier namelijk al 2x een schimmelinfectie gehad, door agressieve poep van tandjes. Eerst ook van alles geprobeerd, uiteindelijk met een crème van de huisarts over gegaan.
Succes ermee,

groetjes Ger

Hoi,

Mijn zoontje is ook 10 maanden. Ik geef dan borstvoeding, maar hier gebeurd het zelfde, ik denk dat je kindje genoeg krijgt als ik het zo lees. Ik denk ook aan tandjes, ook omdat mijn zoon er nu vier tegelijk krijgt. En we hebben ook een witte schemering bij een kies gezien dus die zal ook wel komen. Hoe gaat het in de nacht, slaapt je kindje wel goed?
Mijn zoontje wordt in de nacht wakker, ik denk door de pijn. Heeft je kindje ook stinkende luiers? Bij ons is dat nu wel het geval, heel zuur.

Groetjes Esther

Hoi hoi

Ik ben gister bij de dokter geweest en het was inderdaad een schimmel infectie. Ik heb ook gevraagd hoe ze daar aan is gekomen. Zij antwoorden dus dat het door verschillende dingen kon komen. Het kan bij de gastouder vandaan komen of er hoeft maar iets in de luier te zitten en het zit er al of inderdaad agressieve poep en urine van de tandjes. Allemaal verschillende dingen. Heb er nu een zalf voor gekregen ben ik gister mee begonnen alleen nu heeft ze allemaal kleine vlekjes op d'r buik en rug. De assistente dacht misschien waterpokken maar dat is het niet want het zijn geen blaasjes nu moest ik dat maar even aankijken van het weekend en anders weer terug komen. Die schimmel was waarschijnlijk ook de oorzaak van al dat huilen. En als ze nog steeds huild na die inefectie dan is het misschien toch te weinig wat ik haar geef. Maar krijg dan nu weer het idee dat ik haar aan het verhongeren ben. Maarja ik zie het wel. Hoop dat het allemaal snel over is.
In ieder geval bedankt allemaal voor de reactie.

Liefs Heleen

Terug
Bovenaan