schema bij 7 maanden??

Hallo,
Onze dochter is nu 7 maanden en ik zou graag willen weten wat jullie voor schema aanhouden.
Ze krijgt nu 4 flessen en in de laatste zit wat nutrix erbij. 's middags om ongeveer 15.00uur krijgt ze een fruithapje wat de ene dag beter gaat als de andere dag. Ik kreeg het advies van het cb om ook met groentehapje en brood te beginnen en eventueel met biogardeyoghurt. Hoe moet ik dit allemaal naar binnen krijgen. Ze moet erg wennen aan nieuwe smaken. Diksap echt met regelmaaat geprobeerd maar moet ze niets van hebben net als gewoon water. Ik ben al blij dat fruithapje nu redelijk gaat. Hoe ziet jullie schema eruit bij een baby van 7 maanden???

Groetjes
 
hoi renate,

en thee vind ze dat mischien lekker? of roosvicee? mijn zoontje vindt het eerste sapje uit zo'n potje lekkerder dan diksap. mijn schema heb ik nog niet want wij zijn nog niet zover.

veel succes mirjam
 
7:30 fles pap
10:30 fruithap
13:30 boterham + fles melk
16:30 groentehap
19:30 fles melk en naar bed.
Dit is wat ik mijn zoontje geef.Hij doet het er goed op.
Je moet gewoon een beetje kijken wat jou kleine aan kan.
Succses
 
Hoi Renate,

Mijn zoon is nu 7,5 maand oud en zijn schema ziet er zo uit:
(tijden wijken wel eens af !)
8.30 uur Pap (uit bord)Van 180 ml opvolgmelk en bambix

11.00 uur : Fruithapje

12.30 uur : 1 broodje met boter en smeerworst of smeerkaas + 120 ml opvolgmelk

15.00 uur: Diksap met liga koekje

16.30 uur: Warme maaltijd (bv. aardapp. + groente + vlees)
En een danoontje als toetje.

19.15 uur: fles van 180 ml opvolgmelk.
Daarna gaat hij op bed.

Dit is zijn schema, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes van Cindy
 
Hoi Renate,

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en heeft al een tijdje dit schema.

wakker worden bv
8.00 rijstwafel en sap
11.00 bv
13.00 broodkorst of fruithapje
15.00 bv
Soms nog ergens een rijstwafeltje en wat sap.
18.00 groente
19.00 bv

Hier proberen we ook langzaam aan dingen ze moet ook erg wennen aan niewue dingen dus bouwen het rutig op. Groente en fruit gaat maar zozo dus ben net als jij blij dat ik dat er in krijg. Andere dagen gaat het erg goed en eet ze veel fruit.
dus kijk naar je kindje en bouw rustig op
groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Renate,
Kim krijgt 's ochtends rond 7.30 van een halve fles melk een bordje bambix. De andere helft van de fles drinkt ze dan gewoon. Rond 10.00 een fruithapje. Rond 12.00 een boterham met smeerleverworst en een kleinere fles met melk'. Rond 15.30 wat yoghurt en wat water. Rond 17.30 groentehap. en rond 19.00 nog een fles. Ook wij zijn nog aan het zoeken naar een goede verhouding. In onze ogen krijgt ze nu teveel. Met name de hoeveelheid bepalen vinden wij lastig.

Het heeft bij ons ook 3 weken geduurd voordat ze 5 happen fruit wilde eten en wat water wilde drinken. Ze moest er echt van kokhalzen en spugen. Van de een op de andere dag eet ze fruit en drinkt water. Toen zijn we begonnen met brood, pap en groente. Sommige dingen gaan niet van harte, maar dan proberen we het de week erop gewoon opnieuw. Voorlopig komt ze nog niet om van de honger.
 
Hoi Renate,

Je vraagt hoe je dochter dit allemaal weg moet krijgen, maar hebben ze je op het cb dan niet gezegd dat er al een fles af mag? De fles in de namiddag mag je allang laten vervallen hoor. Je zal dan zien dat je dochter om een uur of vijf best trek heeft in een groentehapje. Je zou het fruit dan naar de ochtend kunnen verplaatsen en om een uur of 3 wat ander drinken (alleen nog even uitzoeken wat...)Bij het broodje hoef je niet perse een fles van 200 cc te geven, maar bijv 150 cc. Anders eet ze misschien minder van haar broodje, wat toch wel belangrijk is, aangezien ze nu een beetje moet gaan leren kauwen. Het is even puzzelen, maar het past uiteindelijk allemaal prima in elkaar! Succes ermee! Gr. Marieke
 
Hoi Renate,

Mijn zoontje had toen hij 7 maanden was het onderstaand schema;

7.30 fles pap
10.00 liga met roosvicee
12.00 1 boterham in kleine stukjes met fles melk ik deed de boterham ook soppen in de opvolgmelk dan kunnen ze het wat makkelijker verwerken.
15.00 fruithapje 1/2 potje
17.00 groentehapje
Daarna niets meer en om 19.00 uur naar bed.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan