Schema bijna 8 maanden

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's!

Ik ben vandaag naar het bureau geweest en er bleek weinig te kloppen van ons voedingsschema. Nu is het zodat de kleine meid pas om 9 uur de dag begint! Ja heerlijk voor ons natuurlijk maar daardoor loopt het zogenaamde schema van het bureau aardig in de soep. Zijn er mama's die het zelfde hebben en hoe losse jullie dit op? Ik heb nu het volgende schema gekregen:

9.00 papfles
10.00 fruit
slapen
12.00 brood en fles
14.00 thee met een koekje
slapen
16.30 warm prakje
slapen
20.00 uur laatste fles
slapen

Ik vind dat echt moeilijk zo'n schema ben er vandaag mee begonnen hoe is jullie ervaring en zijn er misschien tips?

Bedankt alvast!
Vera

Hoi Veertie, mijn schema lijkt er wel een beetje op met volgorde de tijden zijn alleen iets anders. Wat vind je lastig hieraan? De eettijden (tijd er tussen ofzo) of de slaaptijden (teveel of teweinig)?

Die van mij gaat ongeveer zo:
7.30 bord pap
9.00-11.00 slapen
11.00 fruit
12.00/12.30 brood en fles (meestal iets kleinere fles)
14.00-16.00 slapen
16.00 drinken en heel soms een koekje
17.00 eten
18.30-20.00 slapen
20.00 fles

Het slaapje van 18.30 wil nog wel eens wijzigen. Het licht eraan hoe druk de dag is geweest.

Groetjes

Het moeilijke eraan vind ik dat er nu weinig ritme in de dag zit omdat ze bijna niet slaapt overdag. Als ik haar op vaste tijden in bed leg dan wil ze niet slapen en ligt maar rond te draaien. Ik laat haar dan liggen met als gevolg dat ze dan niet slaapt er na een uurtje weer uit gaat en dan daarna ergens slaap heeft en dan pas gaat slapen terwijl ze dan een of ander hapje of flesje moet. Het komt wel door mezelf ik ben niet zo strak geweest met zo'n schema vanaf het begin al niet. Ik denk dat ik gewoon even door moet zetten.

Neem aan dat ze op een gegeven moment ook went aan een vast ritme in de dag. Bedankt voor je reactie!

Hoi!

Ik denk dat het belangrijk is dat je een schema hebt wat bij JOU, jouw kindje  en jouw gezinnetje past en niet bij het CB!! Tuurlijk moet er wel een soort van schema inzitten. maar het ene kindje slaapt veel en op andere tijden en het andere kindje krijgt 's morgens fruit en het andere 's avonds.  

Toch helemaal niet erg!

Dit is mijn schema:

tussen 8:30 en  9:00 wakker en  fles van 180

meestal 's morgens nog MAXIMAAL 1 uur slapen,  tussen  9:30 en 10:30

10:30  fruithapje  

12:00/12:30 fles van 180 (brood wil ze nog niet...)

tussen 15:00 en 15:15 wordt ze dan wakker
als ze  vroeg wakker is krijgt ze wat te eten (broodkorstje of zo)

rond 16:30 warm eten  incl  beetje yoghurt/vla

rond 19:00/19:50 papfles en daarna meteen naar bed.

Echt een fijn schema wat bij haar en ons past. 1 lange slaap 's middags! Heb dat zo bij mij oudste ook gedaan en als ze wat ouder worden is dat super fijn want dat middagslaapje hebben ze echt nog wel een tijdje nodig hoor!

Succes ermee~!

Grappig, al die schema's komen behoorlijk overeen.
Maudy is vandaag 20 weken en heeft het volgende schema:

7.30 240 cc melk
9.00 - 10.30 slapen
10.30 fruithap
12.00 240 cc melk.
12.30 - 15.00 slapen
15.00 150 cc melk
16.30 warm eten
18.00 - 19.30 slapen
19.30 240 cc melk met rijstebloem
hierna slapen tot 7.30 volgende ochtend.

Dat kunnen we zo dus nog wel een paar maanden volhouden denk ik.......

Gr. Rimke

Hoihoi,

Evy is bijna 8,5 maand, en dit is nu haar ritme.
7.00 papfles
weer slapen tot 9.00-9.30
9.30-10.00 100 gram fruit
wandelen, spelen, enz.
11.30 boterham
12.00 melkfles
slapen
14.30-15.00 100 gram fruit
spelen
17.30 warme hap met danoontje na
19.00 melkfles

De hoevelheden melk varieren behoorlijk bij haar de laatste dagen. Tussen de 100-170cc per keer. We bieden haar daarnaast nog wat water of diksap aan.

Wij moesten met 7,5 maand ons schema ook aanpassen. De dag was te kort voor haar, zodat ze alles te kort op elkaar kreeg en dus te weinig binnen kreeg.
We hebben onze weg hier een beetje in moeten zoeken, een beetje sturen en een beetje haar eigen ding.
Het heeft even geduurd, maar het gaat nu goed. Heel af en toe, als ze 's middags op tijd wakker is, doet ze nog een hazeslaapje voor het eten.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hallo allemaal super bedankt voor jullie reactie hier kan ik wat mee. Zo'n CB is zo streng ik krijg er altijd het gevoel iets niet goed te doen.   Het is zeker zoeken naar hoe je het beste de dag kan indelen met hapjes en flessen maar met jullie schema's er naast moet het zeker lukken!
Liefs Veertie

Terug
Bovenaan