schema borstvoeding 7 maand

Hallo,

Mijn dochtertje is 6 1/2 maand, krijgt nog steeds borstvoeding. Dit met een warm hapje (groentjes en vlees) rond 13u en een fruithapje in de namiddag.
Nu begin ik zelf in de knoop te liggen met de uren voor bortsvoeding, moet dit op uur, mag ik nog steeds geven opvraag... Ook wordt ze snachts nog steeds wakker...
Hoe doen jullie het met de borstvoeding en slapen op deze leeftijd?
Kan er mij iem een idee geven voor een bortsvoedingsschema met de hapjes en de slaapjes?
 
Hoi Liesbeth,

Fijn om eens iemand tegen te komen die met 6 mnd nog volledig borstvoeding geeft. Ik vraag me inderdaad ook af hoe ik het nu moet gaan aanpakken. Overal zie je voedingsschema's met flesvoeding... maar wat doen we met de borst.
Ik heb een dochtertje die morgen 6 maanden wordt. Sinds vorige week krijg je als ik 's avonds naar bed ga een kleine papfles (100cc flesvoeding met 3 schepjes nutrix) en daarna nog de borst. De reden dat ik hiermee begonnen ben is dat ze tot 2 keer toe 's nachts weer wakker werd. Met deze papfles kan ze de nacht nu weer aardig doorkomen en komt ze rond 5.30 voor de 1e keer. Meestal krijgt ze dan rond een 9.00, 13.00, 17.00 en  19.30 de borst en dan dus rond een uur of 22.00 de papfles.
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met het groentehapje rond 17.00. Ze krijgt dan een klein potje en daarna nog even de borst als toetje... dit gaat supergoed.
Omdat ik in december weer aan de studie ga en geen zin heb om tussen de college's door te gaan kolven (ik kolf wel op m'n werk), moet ik de borstvoeding dus gaan afbouwen. Mijn idee is om die van 17.00 als 1e te laten vervallen.... we gaan het maar proberen en zien wat er gebeurd. Vind het wel jammer hoor.
He, succes ermee

gr Jolanda
 
Hoi,
Mijn meisje is ook bijna 7 maanden en krijgt nog volledig bv.
ons schema is ongeveer als volgt:
7.00           bv
10.30        fruit
13.00        bv
17.00        groente
19.30        bv
Na deze voeding valt ze bij mij in slaap en leg ik haar in bed
 's middags krijgt ze vaak nog een rijstwafeltje oid.

Ook mijn meisje komt vaak 's nachts nog voor een voeding. Ze is dan echt wakker gaat niet meer slapen voordat ze heeft gedronken. Dit test ik niet tot het uiterste hoor, maar we laten haar wel altijd even gaan, in de hoop dat ze weer gaat slapen. 9 van de 10 keer doet ze dit dus niet en krijgt ze gewoon voeding. Daarna slaapt ze altijd weer heerlijk door. De tijden dat ze komt zijn heel verschillend. Soms om 2.30 uur en soms 6.00 en alles wat daar tussen zit.

Ik weet ook niet of dit een goed schema is maar mijn meisje is tevreden, dus dan zal het wel. Toch?

groetjes mamafenna
 
Hoi!!

Inderdaad, hier lees je weinig over bv... (op www.borstvoedingsforum.nl wel hoor!! let er wel op dat je de "s" ertussen niet vergeet, anders kom je op een ander forum)
Ik geef Matthias ook nog volledig bv, hij krijgt s'morgens bv, rond 10 uur fruit, rond 11 uur bv, rond 16.00 uur bv, rond 17.30 groente en voor het slapen gaan bv, tussen 18.00/19.00) en dan nog een late voeding.

Op het cb zei de arts dat ik ook kon kiezen om rond 15.00/16.00 een sapje te gaan geven.(als ik het voeden wat belastend begon te vinden in combinatie met de andere kids)  Maar ik vind het nog niet echt nodig, het gaat nog prima zo!

Succes met de bv!!

Groetjes Gonda

(trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias)
 
ik heb mijn dochtertje een jaar lang de borst gegeven, ik weet niet meer precies hoeveel voedingen ik gaf met 7 maanden hoor maar je kan het nog steeds op verzoek geven.
Er zit vaak wel wat regelmaat in dus het schema wat eerder gegeven is lijkt me goed.
Ik weet wel dat toen mijn dochtertje brood ging eten, ging er een voeding af.
Toen gaf ik haar nog 3 keer per dag de borst, 7.00/12.00(na de boterham) en 19.00 uur.
verder kreeg ze wat thee of water te drinken uit een tuitbeker, uit de fles dronk ze nooit.
Nu krijgt mijn zoontje ook weer de borst, hij is nu ruim 5 maanden, hij eet fruit en een beetje groente en 4 keer de borst (s'nachts vaak een 5de keer)
Waar ik wel vaak tegen aanloop is dat er op een gegeven moment rijstebloem/brinta ed wordt geadviseerd, dat kan ik niet door mijn borsten heen mengen en uit de fles drinkt ie niet.
Het consultatiebureau is volgnes mij teveel ingesteld op fleskinderen (na 3 maanden)
maar goed ik geef gewoon de borst wel zo goed toch en brinta krijgt ie dan niet of misschien door de yoghurt tegen die tijd.
 
Hoi,

Hier een mama met dezelfde onzekerheden. Ik geef mijn zoontje nu 6 1/2 maand borstvoeding en ben sinds twee weken vast voedsel aan het introduceren. Kleine beetjes fruit in de ochtend en een eetlepel groente in de avond en dat gaat harstikke goed. Ook heb ik een 50 cc pap geprobeerd 3 dagen lang en dat ging ook heel goed. Ik kolf nu ongeveer 6 weken op mijn werk en de laatste week neemt het af en mijn motivatie om te kolven op mijn werk ook ( ik zit in het onderwijs, kleuterjuf en moet dus uit de klas terwijl de les gewoon doorgaat). Met dat kolven wil ik dus stoppen, maar ik wil ook niet compleet stoppen met de borstvoeding. In de ochtend en avond wil ik blijven geven. Ik vind het nu super moeilijk om een schema op te stellen voor hem, want inderdaad op internet vind je dus veel informatie over flesvoeding. Ik had ongeveer het volgende in gedachten.

6.30 borstvoeding (deze voeding wil ik nog heel lang volhouden)
rond 10.00 fruithap
11.00 200 cc opvolgmelk (deze voeding wil ik als eerste afbouwen, dus dan moet ik hem zeker vervangen door opvolgmelk)
15.00 borstvoeding (deze voeding wil ik over twee weken afbouwen en dan vervangen door 200 cc opvolgmelk met rijstebloem)
17.30 groente hap met toetje borstvoeding (deze borstvoeding + die van 19.00 wil ik nog lang niet afbouwen)
19.00 borstvoeding voor het slapen gaan

Op een gegeven moment hoop ik die voeding van 11.00 weg te kunnen laten en om 12.00 brood te geven + een bekertje van 100 cc opvolgmelk, maar volgens mij kan dat pas na 7 maanden.

Ik vind het echt super lastig hoor en ik vind dat het consultatiebureau en dit soort sites daar te weinig aandacht aan besteden. Ze hebben het altijd over het opstarten van borstvoeding, maar wanneer je langer voedt is er weinig informatie. Bedankt in ieder geval voor het luisterende oor.
 
Als je wel kolft gewoon iets dikker maken en
met een lepel mijn dochter dronk nooit pap uit een fles. gewoon hup met
een lepel ook goed voor de mondmotoriek



Succes jip



mmv sarah en David (6 maand en nog niet eens aan fruit groente brood of pap)



quote: martinewildeman reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2006 19:45:53'));

ik heb mijn dochtertje een jaar lang de borst gegeven, ik weet niet
meer precies hoeveel voedingen ik gaf met 7 maanden hoor maar je kan
het nog steeds op verzoek geven.
Er zit vaak wel wat regelmaat in dus het schema wat eerder gegeven is lijkt me goed.
Ik weet wel dat toen mijn dochtertje brood ging eten, ging er een voeding af.
Toen gaf ik haar nog 3 keer per dag de borst, 7.00/12.00(na de boterham) en 19.00 uur.
verder kreeg ze wat thee of water te drinken uit een tuitbeker, uit de fles dronk ze nooit.
Nu
krijgt mijn zoontje ook weer de borst, hij is nu ruim 5 maanden, hij
eet fruit en een beetje groente en 4 keer de borst (s'nachts vaak een
5de keer)
Waar ik wel vaak tegen aanloop is dat er op een gegeven
moment rijstebloem/brinta ed wordt geadviseerd, dat kan ik niet door
mijn borsten heen mengen en uit de fles drinkt ie niet.
Het consultatiebureau is volgnes mij teveel ingesteld op fleskinderen (na 3 maanden)
maar goed ik geef gewoon de borst wel zo goed toch en brinta krijgt ie dan niet of misschien door de yoghurt tegen die tijd.





 
Mijn dochter is nu 7mnd.
7.00 bv
10.00 fruit of groenten
14.00 bv
17.00 bv
19.30 bv
22.30 flesvoeding 160cc
 
 
Terug
Bovenaan