schema borstvoeding

Ik heb een dochtertje van twee weken oud. Ik geef borstvoeding en dat gebeurt nu elke 4 uur. Nu is mijn vraag of iemand weet of er een schema is voor borstvoeding. Hoeveel voedingen op een dag zou ze moeten hebben en wanneer 'moet' dat gaan afnemen en tot hoeveel voedingen per dag? ik zit nu op 6 voedingen per etmaal. Wanneer zou ik dan over moeten gaan op vijf voedingen? Het zijn nogal wat vragen achter elkaar maar ik heb op internet verder niks kunnen vinden hierover. Wie helpt mij?
Suzanne
 
Hallo Suzanne,

Toen mijn zoontje 2 weken oud was zat hij op 8 voedingen. om de 3 uur (fles) Toen langzaam steeds flessen eraf. en van om de 3 uur naar om de 4 uur.Dat duurt volgens mij nog wel even dat je af mag bouwen naar 5. Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en hij zit op 5 voedingen. Als ze maar goed groeit. En anders consultatiebureau vragen. Of icare lijn kun je ook bellen. (heb ik niet zo'n beste ervaringen mee, maar die kunnen je misschien ook wat vertellen)


Groetjes Patricia
 
Hoi, bij borstvoeding wordt over het algemeen aangeraden te voeden op vraag, niet volgens een bepaald schema. Maar je zit nu al op 6 voedingengen om de 4 uur. Prima toch ! Na verloop van tijd zul je vanzelf merken dat je kindje een voeding gaat uitstellen, Hopelijk voor jouw de nachtvoeding...
Veel informatie kun je krijgen bij de vereniging borstvoeding natuurlijk.
www.vbn.borstvoeding.nl
succes 1
 
THanx voor de info. Het is toch wel prettig om te lezen dat het aantal voedingen in ieder geval goed is. Een week geleden zat ik namelijk nog op om de 2 uur voeden, dus dit is al een heel verschil. Bedankt!
 
Hoi Suzanne,

Heb hier nog 2 links voor je:
www.borstvoeding.com (veel artikelen)
http://www.network54.com/Hide/Forum/89719 dit is een bv forum waar veel bruikbare tips te vinden/krijgen zijn.

Het belangrijkste wat je in de gate moet houden:
- 6 a 8 plasluiers per 24 uur
- is ze tevreden

Veel geluk met je dochtertje!
Meggy mv Marianne 16/4
 
Borstvoeding op verzoek is echt het beste denk ik. Als ze evt. te veel krijgen dan spugen ze het gewoon weer uit. Op een gegeven moment krijg je wel wat meer regelmaat al kan dat soms wel even duren hoor. Mijn zoontje had ook totaal geen regelmaat de eerste 3 a 4 maanden. Dan weer om de 2 uur, dan weer 3 uur. Bedenk maar dat ze van bv nooit teveel kunnen binnenkrijgen.
 
Het beste schema bij borstvoeding is geen schema!
D.w.z. niet op de klok kijken, maar naar je kind!
Net zoals jij ook niet precies om de zoveel uur op een dag eet, kan een baby ook op verschillende punten van de dag meer of minder honger hebben.
De eerste weken is om de twee uur voeden heel normaal, en niet iets om je zorgen over te maken.
Let op je kind, dat geeft zelf wel aan wanneer het eten wil. Laat het niet huilen, want dan ben je eigenlijk al te laat (huilen is een laat hongersignaal en gebeurt pas als alle andere manieren om je duidelijk te maken dat ze eten wil niet meer lukken).
Een kindje dat wil eten gaat vaak met de handjes naar de mond, draait vaak zoekend met het hoofdje, smakt met de lipjes of maakt andere geluiden. De ene keer kan dit 2 uur na een voeding zijn, de andere keer 4 of 5 uur. Let op je kind en volg je kind in haar behoeften.
Als je kindje wat ouder wordt komt er vanzelf regelmaat in de voedingen, maar in de tussentijd zorg je het beste dat je kind niets tekort komt door op verzoek te voeden (ook altijd zelf laten stoppen aan de borst en niet loskoppelen omdat het al een bepaalde tijd vastligt!).
Via sites als www.borstvoeding.nl. www.borstvoeding.com. www.ouders.nl is hierover heel veel info te vinden!
 
Terug
Bovenaan