schema borstvoeding?

Hallo allemaal,
Ik ben nu ruim 35 weken zwanger van ons eerste kindje en ik wil straks graag borstvoeding gaan geven. Nu heb ik bij de vereniging borstvoeding natuurlijk zo'n cursus van drie avonden gevolgd...wat overigens zeer interessant was, maar nu heb ik toch nog iets waar veel mensen verschillend op reageren.

Als je start met borstvoeding, is het dan verstandiger om te voeden op schema, bijv. de eerste dagen opbouwen => beginnen met 10 minuten laten drinken en dan naar 15 minuten etc. om je tepels te laten wennen (?) of is het juist beter om gewoon op verzoek te voeden, dua zo vaak en zo lang je kindje aangeeft.

Wie kan hier meer over vertellen of uit eigen ervaring iets laten weten!?

Groetjes
Esther
 
Hoi Esther,

Het is in het begin belangrijk om vaak aan te leggen zodat de bv goed op gang komt.

Daarna hangt het van het kindje en jou af wat jullie prettiger vinden.

Ik vond een vast ritme fijn. Zodat zij wist waar ze aan toe was en ik ook.

Wij deden haar uit bedje halen lekker drinken, boertje wat knuffelen en weer in bed. Daar zijn we mee begonnen in de kraamweek. (ze was dan wel een makkelijke lang slaper)

Ik heb haar om de 3 uur wakker gemaakt zodat er een ritme in kwam en zij eigelijk geen honger kreeg (dat is meestal als ze uit zich zlef wakker worden dan hebben ze al honger en gaan huilen. Door om de 3 uur wakker te maken ben je dat een stapje voor.

Maar ja andere zweren bij voeden op aanvraag misschien dat daar ook nog iemand iets over kan vertellen hier.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik heb zelf voeding op aanvraag gegeven, omdat mijn dochtertje de eerste paar weken van haar leven gewoonweg niet wakker te krijgen was. Dan valt er dus helemaal niks te plannen. Daarna komt er vanzelf meer ritme in, maar ik voed nog steeds op verzoek.
 
Ik vergeet er nog bij te zetten dat ik wel meer voed als ze niet lekker is, regeldagen, tandjes.

En ja ook s nachts voed ik haar als ze komt. Slaapt ze door prima anders ff aanleggen en binnen 10 min slaapt iedereen weer.

En nu ze groter is geeft ze duidelijk zelf aan wanneer ze trek heeft en is alles veel soepeler.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Esther,

Zelf geef ik al 10 maanden borstvoeding. Heb het altijd op vraag gedaan en doe het nu nog. Ik had altijd het idee, waarom wakker maken als ze lekker slaapt???

Ze heefts zelf een schema opgebouwd en inderdaad met tandjes krijgen enzo wijkt dat af.

Verder zou ik willen zeggen gewoon doen waar jij je goed bij voelt...

Groetjes en veel succes verder!!!
 
hoi, ik ben kraamverzorgster en ik adviseer altijd zolang en zovaak ze willen aanleggen als dde tepels het aankunnen.
Wel om de 3 a 4 uur aanleggen en niet langer dan vier uur tussen 2 voedingen laten zitten.

succes straaks met de bevalling

groetjes géanda
 
Geanda, dat is een hele goede tip zeg echt fantastisch. Mij lieten ze aan modderen en zeiden bij ieder kikje aanleggen ookal is het zuigbehoeft. Na een dag geen tepels meer over. Want dat is wennen.
Wou dat ze mij dat verteld hadden.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi,

Ik voed nu al bijna 11 weken op verzoek. De eerste paar dagen heb ik gedaan zoals Geanda zegt. Daarna heb gegeven wat de kleine wilde.De eerste weken zit er totaal geen ritme in. Maar nu is een patroon in gekomen.

Groet Mirella
 
Terug
Bovenaan