Schema BV bij baby 6 wkn?

Dag dames
Ik geef volledige BV op verzoek en ik vroeg me af wie van jullie al een beetje een schema met dezelfde tijden hebben? BIj mij verschilt het best per dag en dat heeft ermee te maken of onze zoon 's avonds om de 4,3 of zelfd 2.5 uur komt en dan schuift alles wat daarna komt dus ook weer mee op. Dus eigenlijk is het nog geen avond echt hetzelfde.

Grt
Debby mama van fedde 06-11-06 en seegert 14-08-04

Het is voor mij al even geleden dat ik bv gegeven hebt, maar die van zes weken kan ik me heel goed herinneren.

07.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, om 22.00 een flesje met friso van mijn man en s' nachts vaak nog 1 keer tussen drie en vijf.

Nu was het bij mij nooit vast dat er op die tijden voeding gegeven werd. Soms had hij eerder honger en soms sliep hij nog lekker, maar er zat nooit langer dan een uur verschil in.

Groetjes Hanneke

Hoi,

Merlijn dronk met 6 weken om 7.00, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00 en om 22.30. Hij had van zich zel feen redelijk schema. Omdat hij s'nachts niet kwam moest hij overdag 6 voedingen krijgen. Ik moest hem dan soms ook wakker maken voor een voeding.
Nu hij ouder is (11 weken) ben ik ook blij dat we nu aan de 5 voedingen zitten op een dag.

Succes ermee,
Mo

hoi,
/ik ben nu sinds 4 weken moeder en bij mijzit er echt totaal geen ritme in! Is misschien ook te vroeg, maar ik herken wel jou verhaal. Het is heel wisselend hier. En als het dan inderdaad om de 2,5 uur is...best vermoeiend vind ik dat. Ik hoop dat er nog wat ritme in komt voor je... en voor mezelf

gr Anita

Hi dames,
Ik geef ook volledige borstvoeding.
Ik heb het helemaal goed getroffen, mijn kleine heeft vanaf het begin doorgeslapen.
Van week twee tot week vier is ze een keer 's nachts gekomen en dan was rond een uur of drie. En vanaf de vierde week slaapt ze 's nachts weer door. Ik had in de eerste week al moeite met haar om haar iedere drie uur te voeden, ik kreeg haar simpelweg niet wakker. Na de eerste week ben ik haar om de vier uur gaan voeden en kreeg ze vijf voedingen per dag. Om 8 om 12 om 16 om 20 en om 24. En als ze tussendoor wel eens honger heeft krijgt ze ook natuurlijk, maar dat komt bijna niet voor. O ja en die van acht schuif ik nu al een paar weken door na half negen, ze wordt toch pas wakker wanneer ik haar wakker maak. Ik wil eigenlijk ook al gaan proberen om de laatste voeding eerder te geven, zo rond een uur of elf of half twaalf, maar ik weet niet of ze het pikt, ik ga het gewoon uitproberen vanavond.
X

hoi Debby,

mijn zoontje van 7 weken krijgt 5 borstvoedingen op de dag. Het wisselt een beetje qua tijdstip, ligt er inderdaad aan hoe laat hij wakker wordt smorgens.
In het begin voedde ik wel op vraag, maar hij groeit zo goed dat ik hem niet elke keer als hij huilde wilde voeden.
Ik ben toen na 4 weken over gegaan op vaste tijden. Dat werkt wat makkelijker in de praktijk. Je kunt een beetje wat plannen overdag
Meestal  wordt Aaron rond 6-7 uur wakker. Dan geef ik elke 4 uur een voeding. Ik probeer uit te komen op 22.00 uur de laatste. Dan slaapt hij de hele nacht door. Is dit niet zo, en we hebben die nachten ook echt gehad, dan laat ik hem huilen. Dit deed ik ong. 2 nachten en dan sliep hij de volgende nacht weer door. Zo heb ik de nachtvoeding afgebouwd. Niet echt leuk voor mijn man en mij, maar ik wil snachts geen voeding geven. Hij weegt genoeg( 4020 bij geboorte, nu ong. 6 kilo) dus hij heeft geen nachtvoeding nodig en ik wel mijn slaap.
Maar overdag zit ik ong. op 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00

Je moet er maar een beetje mee spelen. Als er een keer 5 uur tussen zit of 3 uur, maakt ook niet uit. Ik ben er nu met mijn tweede kindje wat makkelijker mee geworden. Ze komen echt niet om van de honger.

succes verder!!

groetjes bianca

Ik heb heel lang gevoed op verzoek, dat maakte me soms behoorlijk aan het twijfelen als ik dan hoorde dat andere kinderen al in een schema dronken. Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf mijn kleine meid komt wanneer ze komt en drinkt wanneer ze drinkt.
Vanaf 8 weken begon ze een beetje door te slapen en nu met 10 weken begint ze in een ritme te komen met vaste voedingstijden.
Ik heb het gewoon de tijd gegeven en het is uiteindelijk goed gekomen.

Groetjes Bloem 25

Terug
Bovenaan