Schema en moeizaam eten en drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Ik heb een vraagje mijn dochtertje is nu 9 maanden en heeft het volgende schema..

07.00 180cc opvolgmelk met bambix

09.30 fruithapje

12.30 boterham met thee of sap

16.30-17.00 groente/maaltijd met toetje

19.30-20.00 180 cc opvolgmelk met rijstebloem

Nu wil ik graag smorgens een boterham gaan geven omdat het smorgens en savonds vreselijk modderen is met die pap, ze eet moeizaam en slaat alles uit je handen, of moet iets te spelen hebben tijdens het eten..

Ook drinkt ze wel thee of sap zoals beschreven bij de boterham maar dat is zeer weinig 20-40 cc! als ik haar een pakje roosvice geef, met een rietje drinkt ze dat verdeelt over de dag wel op, maar ik wil niet aldoor sap geven.. als ik een bekertje neem met thee en een rietje of iets anders dan sap dan drinkt ze maar een paar slokjes.. wei weet er nog een tip, en hoe kan ik mijn schema anders indelen dat ik de pap smorgens weg kan laten..

We lopen ook bij de ka en binnekort bij de dieetiste omdat die al heel lang zo gaat..

Groetjes Debbie

Hoi!

Mijn meisje eet ook erg weinig, op zich niet langzaam. Het is een heel fijn en tenger meisje, maar ze is wel vrolijk en actief!
We hebben met haar veel problemen gehad met eten en drinken, nu gaat het goed, gelukkig!
Mag ik vragen wat je dochter weegt?

Groetjes

hoi
ik zou gewoon brood geven ipv pap dat maakt niet uit hoor,en misschien kan je haar het zelf laten doen door stuk in hand te geven en daarbij gewoon flesje melk geven na de boterham,en smiddags ook.En wat betreft het drinken mijn dochter dronk ook altijd weinig maar toen heb ik een tuitbeker gekocht van nuby met zachte tuit en toen dronk ze wel,je heb van die flessen ook met ee zacht rietje omdat ze wel uit rietje drinkt,Oja en sap kun je gewoon aan lengen met water dat kan niet zo kwaad hoor,Mijn zoontje is nu bijna 1 jr maar dronk ook gewoon sap of hele dunne ranja.succes ermee he gr wendy

Mijn dochter is ondanks het moeilijk doen met eten goed op groei, ze woog bij de geboorte 3920 gram niet niks dus.. en nu is ze negen maanden en woog ze vorige week 9360 gram op cb.. ik maak me dus geen zorgen om haar groei en gewicht, dat doet ze goed, en eten gaat ook goed, maar moeizaam op haar manier.. je krijgt het er wel in maar met moeite, als ik het niet probeer eet ze ook niet! ze heeft zelf volgehouden om weken lang geen flessen te drinken,( alles ging toen  met de lepel ) en nu is dat nog steeds zo.. vandaag dronk ze voor het eerst uit een open beker met normaal rietje ongeveer 80 cc sap ineens leeg ( friso fruitdap ) dit vond ik echt heel fijn, ik ga het zo ook met voeding proberen.. hopen dat het helpt.. De nuby tuitbeker heb ik staan van een vriendin geleend maar daar doet ze niks mee ook niet met de variant waar het rietje op zit, ze moet daarvoor te hard zuigen denk ik, ik weet niet of er andere bekertjes bestaan waarin een   kort rietje zit, dus niet een rietje od de dop zeg maar maar helemaal in de fles en dan niet telang??

Bedankt voor de tips, en uiteraard meer is welkom!

Groetjes Debbie

Je hebt van Tupperware rietjesbekers waar je een smaller of een breder rietje in kan stoppen. 15.95 euri de twee geloof ik.. Zo kun je ze net zo lang maken als nodig. Misschien een idee?

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan