Schema flesvoeding 5 weken (nachtvoeding wel/niet meetellen?)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochter van 5 weken krijgt op dit moment per dag  5 flessen van 130cc, maar ze komt wel nog voor een nachtvoeding. Ik vraag me af of ik die nachtvoeding nu wel of niet mee moet tellen bij het berekenen van het aantal cc per flesje overdag. Als ik de nachtvoeding (100cc) niet mee tel dan zou ze overdag meer per fles mogen, maar als ik de hoeveelheid overdag op ga voeren en ze blijft 's-nachts komen dan krijgt ze volgens mij teveel. Aan de andere kant is de kant dan wel groter dat ze door gaat slapen, en dat zou ook niet verkeerd zijn...  Met onze oudste zijn we erg verwend, die sliep al na 2 1/2 week door!

Wat een gedoe toch, die schema's, hahaha! Ik weet nog van de eerste (is nu bijna 21 maanden) dat ik het toen ook zo'n gepuzzel vond, en nu begint het weer opnieuw...

Groetjes,
Myrna (mama van Isis en Nika)

Hoi Myrna,

de hoeveelheid voeding uitrekenen gaat per 24 uur. Mijn zoontje krijgt zijn flessen om

06.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur
en 22.000 uur.

Tot 5 weken kreeg hij rond 04.00 's nachts ook een fles, maar sinds hij doorslaapt krijgt hij dus nog maar 5 voedingen, en dan wat meer per fles.

Lastig uitleggen hoor, maar ik hoop dat je het snapt.

Rina

Hoi,

Ik heb hier nooit echt een probleem in gevonden.... Op het cb vertelde ze mij ook dat je de nachtvoeding niet mee hoeft te tellen. Maar ik laat het altijd aan Myrthe over.
Nu drinkt ze 5 flessen van 130/160cc (water incl poeder) en vanaf 6 weken sliep ze door.
Maar de laatste 4 nachten wordt ze weer wakker, eigenlijk omdat ze uit dr bakerdoeken weet te komen. Maar als ze eenmaal wakker is geweest wil ze wel weer een flesje.
(Ik heb geprobeerd haar weer terug te leggen, maar dan kwam ze na een uur weer)
Van mij krijgt ze dus dan nog een flesje van 100cc.
Ik heb begrepen dat zolang ze niet meer dan een liter per dag/nacht drinken er geen probleem is.

Succes

Reneke

Terug
Bovenaan