schema flesvoeding met 3 maanden

Hallo

Daar ben ik weer ik heb hier wel rond gekeken maar werd er niet echt wijs uit, er zijn ook zoveel onderwerpen en verschillende leeftijden. Mijn vraag is ik heb een tweeling de ene drinkt nu ca 140 cc per 3,5 uur en de ander kan net 120 a 130 cc op per 3 uur zij drinkt ook rustiger nu ben ik al begonnen met de 123 speen maar dan verslikt ze zich nog wel eens. Heeft iemand voor mij  een schema hoeveel en om de hoeveel uur ze nu moeten krijgen en kan iemand mij vertellen wanneer ik met een fruithapje kan beginnen of weet iemand een site waar ik al deze info kan vinden. Onze meiden komen nog steeds s'nachts ze krijgen om 22:00 uur het laatste flesje en dan tussen 4 en 5 uur weer.
Alvast bedankt allemaal.

Groetjes Moeke Ingrid

Hoi, ten 1e hoe oud zijn ze?
En ten 2e : een schema??? nou, daar heb ik nooit aan gewerkt.
Ik geef mijn kleine wanneer ze honger heeft, en dan "loopt" het allemaal veel lekkerder.

En anders voor de zekerheid na vraag doen bij het cb

Hoi Ingrid,

Je kunt bij het cb een schema opvragen (raar trouwens dat zij dat niet uit zichzelf hebben gegeven)  dat je als richtlijn kunt gebruiken voor de voedingen. Het heet 'voedingsschema voor zuigelingen van 0 - 12 maanden'. Voor je zelf iets gaat proberen zou ik toch eerst contact met hun opnemen. Voor ieder kind verschilt het natuurlijk. Ligt bijvoorbeeld aan gewicht en jouw tweeling is misschien ook nog te vroeg geboren?
In het schema staat in ieder geval van 3 tot 4 maanden: 5 voedingen van 150-180 ml volledige zuigelingenvoeding.
Vanaf 4 maanden zou je wat bijvoeding kunnen gaan geven (2 eetlepels fruit of groente), maar dit stelt echt nog niet veel voor. (ik vond het bij mijn tweeling ook veel te veel gedoe, dus begon er pas rond 6 maanden mee.)

Succes!
Groetjes,
Marianne

Hoi,

Onze meiden zijn vandaag 11 weken en ze krijgen nu per 24 uur 6 voedingen om de 3 a 3,5 uur , ligt er ook aan hoe vaak ze s'nachts komen. Ik heb geen schema gekregen van het cb, ben er ook nog maar 1 keer geweest voor de prik, maar moet er volgende week weer heen zal het ze toch maar even vragen dan. Het is namenlijk zo dat het hier bijna iedere avond een kriem is om de meiden naar bed te krijgen, ze willen bijna niet eten en als ze dan in slaap zijn worden ze weer wakker na een uurtje oid en dan willen ze natuurlijk eten want het buikje is niet vol genoeg denk ik. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Moeke Ingrid

Ik denk toch de tijden wat langer houden tussen de voedingen.
Als ze niet willen eten (of maar minimaal) hebben ze blijkbaar toch niet zoveel honger.

Ook  vind ik het wel kort op elkaar de voedingstijden voor hun leeftijd.
Om een richtlijn te geven vanaf deze kant(is natuurlijk niet gezegd dat het bij jullie werkt)
Met 11 weken gaf ik 5 voedingen van 150/180 cc om de 4 uur (minimaal)
De laatste gaf ik rond 23.00 uur.

Ik had ook op een gegeven moment dat ze sommige voedingen "weigerde" maar ik gaf op dat moment te veel voeding eerder op de dag waardoor ze op het eind van de dag al verzadigd was, en niet meer wilde.
Toen ben ik om en om gaan geven (de ene keer de fles iets meer en de andere keer iets minder)

Ik hoop dat je hier wat aan heb, succes!

Terug
Bovenaan