Schema flesvoeding pasgeborenen, tips?

Dag, onze zoon is nu bijna 2 weken oud. Te klein dus voor een ritme, dat geeft ook niet. We hebben nu het schema van de kraamhulp: 7/10/13/16/19/22. Ik merk echter dat hij of na de voeding 3 uur doorslaapt of dat hij totaal niet slaapt. Er zit nog geen logica in tussen welke uren dat wel en niet is.

In de nacht komt hij om 1 uur en vaak om 4 uur.

Wat is de tijd van jullie laatste voeding? Ik zit erover te denken deze wat naar achteren te halen.

Vandaag wilde hij niet wakker worden voor zijn 13:00 uur voeding, met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Hoe gaan jullie hier mee om?

Algemene tips van harte welkom!

Ik ben er al achter in de nacht dat ik na de voeding nog een half uurtje met hem moet zitten, anders is het huilen geblazen!

toen Navara 2 weken oud was, gaven wij de laatste voeding vaak rond 24.00 uur, wel altijd op ons verzoek. De rest gaven wij op haar verzoek. Soms had ze dan om 23.00 al gegeten, en soms om 21.00 uur. Daarna sliep ze dan tot ongeveer 4 uur 's-nachts. Ik was dan ook blij als ik 3 uur achter elkaar kon slapen hihihi. Dat was wel met borstvoeding. Bij een voeding was ze in totaal (dus inclusief fles en luier) een half uurtje wakker. S-avonds wilde ze vaak alleen op schoot slapen! Papa ging dan gewoon lekker op de bank een tukkie doen, met de meid op haar buikje of op haar zij ernaast. Dan kon ik ook ff rusten!

Toen we op flesvoeding overstapte, kreeg ze de laatste voeding om 23.00 uur, en sliep dan door tot 6 uur. Ze was toen wel al 5 weken oud.

xxx
Mama van Navara
(09-10-08)

Hoi,

over het algemeen is borstvoeding lichter verterbaar dan flesvoeding. Daarom zal een flesvoedingskindje langer een vol gevoel houden. Voor zover ik weet, en afhankelijk van  het gewicht van je kindje,  is het beter om de eerste maand overdag maximaal om de 4 uur je kindje wakker te maken om te voeden en 's nachts op vraag. Maar dan moet je kindje wel binnen 6 uur gevoed zijn anders krijgt het een  te laag bloedsuikergehalte.  Het klinkt wel hard maar een koud washandje kan helpen om een kindje, wat niet makkelijk wakker wil worden, wakker te krijgen.

Terug
Bovenaan