Schema flesvoeding

<p>Hallo, wie heeft er tips?</p><p>Mijn dochtertje van 2 weken oud krijgt de fles. Op advies van de kraamzorg geven we haar 8 voedingen om de drie uur en we moesten ophogen tot dat ze 100 cc per fles zou drinken. (En dan het advies van het cb opvolgen.)</p><p>Ik voed haar niet op verzoek, ik ben blij met een schema, alleen twijfel ik over de hoeveelheid. Is 100 cc niet veel te veel? Als ik de formule 150 cc x 4 kg gebruik kom ik op minder uit...</p><p>En dit schema van 8 voedingen is dat normaal? Wanneer kan ik naar 7 voedingen?</p>

Hoi! Hier een zoontje van 7 weken oud. Wij hebben rond week 2 overdag ook om de 3 uur gevoed en snachts op verzoek. Kwamen altijd op 7 flessen uit. Nadat de kraamzorg vertrok ook langzaam opgehoogd van 80-90-100. Als wij de berekening maakte wat jij nu ook aangeeft kwamen wij ook op te veel uit. Na mijn bezoek van het cb ben ik naar 6 flessen van 120 gegaan. Vanaf een week zitten wij op 6x130. Als je te veel geeft dan zal je kindje dat aangeven door wat terug te geven, dat was in ieder geval bij ons zo. Als je twijfelt kan je altijd contact opnemen met het cb en kan je bijvoorbeeld langs gaan om te wegen. 

Om die formule zou ik me niet al te druk maken. Onze dochter krijgt volgens die formule ook teveel, maar ze groeit exact conform de lijn. CB maakt zich hier ook niet druk over. Richtlijn van Max. 1 liter per dag is inmiddels ook al aangepast, maar houden sommigen zich nog steeds aan vast. Zolang je dochter maar duidelijk aangeeft wanneer ze genoeg heeft. Als je kiest voor voeden op verzoek zal je vanzelf zien dat het aantal voedingen minder wordt. Iedere kraamverzorgster en CB geven andere adviezen. Doe dus vooral waar je jezelf goed bij voelt. 
wij zijn overigens bij twee weken gestart met voeden op verzoek (op aangeven kraamverzorgster). Bij 4 weken ging ze naar 6 flessen en bij 7 weken al naar 5. Hiervan was er vaak ook een s nachts en pas sinds een week is deze rond half 7 s ochtends.

Idd doen wat goed voelt. Kijk naar je kindje, die kunnen het zo goed aangeven.
Ik voedde op verzoek maar keek maar de klok.. Oh hij zal wel om zo laat komen, en ja hoor! Keurig natuurlijk schema!
Zolang ze netjes op hun eigen curve groeien kan je haast niet te veel of te weinig geven

Terug
Bovenaan