Schema flesvoeding

Mijn dochter is nu bijna vijf weken oud en krijgt vanaf de geboorte flesvoeding. Tot voor kort kreeg ze zes flesjes per dag (ongeveer 120cc) en sliep ze snachts goed door (23 uur laatste flesje en rond 5 uur/half zes in de ochtend pas weer wakker)

Nu gooit ze haar ritme helemaal om: ze heeft overdag meer honger, en slaapt in de vroege avond zo vast dat we haar niet meer wakker krijgen voor laatste flesje. Dus proberen we nu over te gaan op vijf voedingen van 150cc. Maar hoe doe je dat? En hoe bouw je dan het ritme weer op van regelmaat en zelfde tijdstip? Want vannacht kwam ze bijv om 2 uur!! Dat hebben we tot nu toe nog niet meegemaakt. Alvast dank voor jullie tips!

Groet, Eva
 
mijn dochter van bijna 4 weken oud zit ook op 5 voedingen ik geef haar op de volgende tijden voeding 7:00-11:00-15:00-19:00-23:00 ik geef wel borstvoeding ik weet niet of daar verschil in zit misschien heb je er wat aan
groeten alice
 
Jeetje Alice, wat goed zeg! Mijn zoontje is 10 weken en zit nog op 6 voedingen per dag, hij krijgt deels borst en deels flesvoeding. Nu kijk ik naar jouw schema en kijk waar ik afwijk. Ik zit ook keurig op de om de 4 uur voeden overdag maar s nachts wil niet erg lukken, hij slaapt niet door en komt dan weer om de 4,dan weer om de 5 en dan zelfs soms om de 6 uur. Daardoor heb ik overdag bijna geen dag dezelfde voedingstijden. Heeft iemand een tip hoe ik hier ritme in kan krijgen?
 
Hoi Eva,onze dochter van nu 9 weken oud zit ook op 5 voedingen per dag. Overdag wil ze om de 3,5 tot 4 uur tussen de flessen in en 's nachts slaapt ze door. Ook zij viel in de vroege avond diep in slaap en kreeg haar met veel moeite wakker, wat ze niet leuk vond. Haar schema is bijna vanzelf gekomen op 7.30 uur, 11.30 uur, 15 uur, 19 uur en 22.00 uur. Als ze er een gewoonte van gaat maken om 's nacht weer wakker te worden moet je eens proberen om haar 's avonds voor de laatste fles eens mee te nemen onder de douche (niet in bad) maar lekker de stralen van het water op haar buikje en hoofdje te laten vallen (niet te hard natuurlijk). Hier worden ze ze ontspannen van dat na de fles er geen land meer mee te bezeilen is en er geslapen wordt. In ieder geval bij onze dochter heeft dit gehoplen.
succes
 
Terug
Bovenaan