schema? help even....

Hoi lieve moeders..

Ik lees hieronder dat jullie voedingsschema's hebben die denk ik ook wel bij ons passen! Maar nu is het zo dat Nadia te klein geboren is, en nu weegt ze ongeveer 4200 gram denk ik. Misschien iets meer. Ze krijgt van ons 5 flessen van 165, maar die zijn vaak te veel van het goede. Ze krijgt ze nooit alle 5 leeg! Ze is wel al begonnen met zo nu en dan een beetje fruit, en we gaan ook wat groente proberen.. Maar ik dwaal af haha ...
Mijn vraag is ook een beetje of ze dan niet te weinig krijgt als ze 4 flessen van 165 krijgt, met groente en fruit erbij. Want 165 trekt ze nu niet.. snappen jullie het nog?

In ieder geval vast bedankt..

groetjes Bren.
 
Hoi Bren,

Ik wet niet hoe oud jou kleintje is maar mijn dochter (ook tevroeg geboren maarliefst 5 weken) kon eersst met 5 flessen ook niet haar fles leeg krijgen ik ben toen over gegaan op 4 flessen   en nu drinkt ze ze helmaal leeg.
Als je even laat weten hoe oud jou kleintje is dan kan ik wel een schema voor je maken  als  je wilt laat dan ook even weten hoelaat jou kleinte altijd de dag begind.

Ik hoor het wel.

Liefs lilly
 
bedankt voor je reactie.. en mijn meisje is nu 4 en halve maand oud.  
en als je een schema wilt maken.. graag! ze begint nu vaak om 6 uur, soms wat later (in het weekend) dan slaapt ze uit haha

groetjes en bedankt!!!!
 
quote: bren reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-05-2006 20:10:21'));


Hoi Bren,

Hier het schema.
Je zegd dat je kleintje soms uitslaapt misschien is het handiger om daar een lijn in te trekken en daar 7 uur van te maken. En je kunt kijken of je om de 5 uur een fles kunt geven je kan dan s'morgens fruit doen en s'middags de groente zo kun je het wat rekken. Maar nu dwaal ik af.
Hier het schema

7.00          165 melk plus 1 schep ( dat is 2 maat schepjes van de nutrix)nutrix
8.15        wassen, aankleden en weer naar bed
10.30        fruithapje
12.00        165 melk
14.00        naar bed
15.00        als je kleintje wakker is wat diksap of lauwe thee aanbieden. misschien een
                        stukje soepstengen dat vind die van mij supper lekker
16.30        groentehapje
17.00        165 melk
18.30        in bad en naar bed
21.00          200 melk en 2 nutrix ( hier   kunnen ze het de hele nacht op doen)

De tijden moet je niet strikt nemen het zijn meer richtlijnen, en het middag slaapje is per kind wisselend hoe lang ze slapen, mijn dochter slaapt meestal maar een uurtje soms lanegr, maar daar in tegen slaapt ze s'morgens weer 3 uur achetr elkaar.
Ik hoor wel of je het schema iets vind, en vragen kun je altijd.

Liefs lilly
 
hoi bren.

Mijn dochter is nu 5 maanden oud en we hebben het volgende schema:
(ze is trouwens precies op tijd geboren en krijgt 200 cc in de fles.)

7.00 fles
7.30 terug naar bed
9.15 in bad
evt. nog even slapen.
11.00 fles
12.00 naar bed
14.15 uit bed en fruithap
14.45 fles
16.00 uurtje naar bed
17.30 groentehap
18.15 fles met 3 eetlepels pap
18.45 naar bed tot de volgende ochtend.

Ik hoop dat je er wat mee kan. in het begin had ik wel echt vaste tijden voor de fles (om de 4 uur) maar sinds ze 4 flessen krijgt, lukt dat niet meer. zeker 'savonds kan ik het echt niet meer rekken. Maar ze slaapt gelukkig door, dus het maakt volgens mij niet veel uit.

Succes,
Ingrid
 
Terug
Bovenaan