Schema kindje bijna 10 maanden

Hoi, ik pas sinds kort 5 dagen per week op een kindje van 9,5 maand. Ik heb het gevoel dat haar schema niet helemaal klopt. Hiervoor heb ik namelijk jaren in een kinderdagverblijf gewerkt en naar mijn gevoel was het daar toch anders. Haar schema is als volgt:
8.00 240 cc + 8 schepjes poeder, daarna 40 cc melk + bambix
12.30 120 gram groente + 60 gram vlees, daarna 1 yoghurt (100 ml)
16.30 120 gram fruit + 100 ml yoghurt
20.30 60 gram groente + 240 cc melk

Haar slaaptijden zijn als volgt:
Ze wordt wakker rond 8.00 , gaat meestal rond 10.00 weer naar bed en slaapt dan 2 uur. Ze slaap dan ook nog eens van 14.00 tot 16.00
Ik ben benieuwd of er meer kinderen zijn met dit schema?
Groetjes
 
Ja hoor, is echt niet raar hoor.
Plus dat je moet bedenken dat ieder kind anders is, als dit schema voor het kindje goed werkt, zeker niet gaan veranderen!!!!!!
Mijn zoon is 10 maanden en heeft het volgende schema:
07.00 bord pap
11.00 warme maaltijd en joghurt
15.00 fruithap
18.30 210 cc + 7 schepjes poeder
19.00 lekker slapen.

Dit werkt bij ons super! Volgens de kinderarts is dit een heel goed schema.

Als het dus goed gaan, gewoon zo laten lopen.

Groetjes en succes.
 
ik wil eigenlijk weten waarom ze pas om 2030 uur haar warme eten krijgt??
Eten jullie zelf ook pas zo laat?/ Anders lijkt het me moeilijk als ze met het gezin gaan mee-eten om dan in ene rond 1800 uur te eten
corina
 
Ik kom het schema vaker tegen maar dan vooral bij kinderen die het zeg maar rond 18.00 erg moe zijn en dan niet meer redden om warm te eten. Dan eten ze tussen de middag warm.

Het enige "rare" vind ik 2x yoghurt en 2x groente.

Het meest logische vind ik persoonlijk warm eten als de ouders warm eten. Dus als dat tussen de middag is prima maar nu denk ik dat het kindje dus alleen eet. En het lijkt mij juist gezellig om met zijn alle te eten.

Groetjes

Ps heb je er al eens naar gevraagt waarom ze het op deze manier doen?
 
Mijn dochter is 9 maanden en ze heeft het volgende schema:

7.30 uur 180cc met 6 schepjes. De helft ervan maak ik aan met bambix en de andere helft drinkt ze uit de fles.

's ochtends fruithap
12.00 uur boterham en 150 cc met 5 schepjes.
17/17.30 warm eten plus toetje
19.00 fles 180cc met 6 schepjes.

Ik vind het schema van hierboven erg raar. Het lijkt mij logischer dat je rond de tijden eet dat je zelf ook eet. En dan eet wat je zelf ook eet. Ik neem aan dat je niet om half 9 nog warm eten eet. Of je nu 's middags of 's avonds warm eet dat maakt inderdaad niet uit. Maar je eet toch ook brood? Wanneer eet je kind dat dan?

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan