Schema kindje ruim 7 maanden

Hoi allemaal,

Zouden jullie eens mee kunnen kijken naar het slaap-/ voedingsschema van mijn zoontje van ruim 7 maanden? Hij zat eerst op 4 flessen van 200cc om 7,11,15 en 19 uur. Maar aangezien hij nu ook brood e.d. eet, is dit aantal teruggebracht naar 3. Het liefst zou ik rond 12 uur een boterham geven, maar dan slaapt hij altijd. En om 1100 uur vind ik weer zo vroeg. Nu heb ik zijn fles opgedeeld in 2 keer, om 1100 uur en bij de boterham. Zodat hij ook went aan melk bij zijn broodje. Als ik een hele fles om 1100 uur geef, dan eet hij bovendien weer minder brood...
Wat vinden jullie?

7.00 Fles 200 cc (180cc/6 scheppen + 2,5
eetlepel bambix)
8.15- 9.45 Slapen. 1 a 1,5 uur
10.00 Fruithap
11.00 130 cc melk (120cc + 4 scheppen) voor
het slapengaan. Rond deze tijd begint
hij alweer moe te worden.
11.15 – 13.15 Slapen c.a. 1,5 uur
13.30 1 Boterham met smeerkaas/ paté + 100
cc melk (90 +3 scheppen). Hier dronk hij
vandaag overigens maar 50 cc van.
1500 Diksap met liga oid
17.30/45 Groentehap
19.00 Fles 200 cc (180cc/6 scheppen + 2,5
eetlepel bambix)

Slaapschema varieert in de middag. Meestal een uurtje bv van 15.30 -16.30 uur

Bedankt alvast!

Groetjes Arjanne
 
Ik gaf toen m'n dochter 7 maanden was ook 3 flessen.
Ik deed om 11 uur geen fles, maar gewoon na het fruit naar bed (of iets later). En als ze dan wakker werd (ongeveer 12 uur) kreeg ze eerst een boterham en daar meteen achteraan een fles.
De rest van het schema was wel ongeveer hetzelfde.
 
Hoi hoi,

Onze zoon is nu ook 7 maanden en zijn schema zier er als volgt uit.

7 uur fles met 200 melk en 2 scheppen rijstebloem
half 9 even slapen tot half 10 10 uur
koffietijd fruithapje
half 12 bood( ben iknu aan het proberen) daarna fles van 200 melk
rond half 1 naar bed hopelijk slaapt hij dan 1,5 a 2 uurtjes.
rond 3 uur fruithapje/sapje met liga
rond 5 uur groente hap
en 7 uur weer de fles 200 melk met rijstebloem.

smiddags slaapt onze zoon ook gevarieerd.

groetjes Petra
 
hoi allemaal,

soms zou je willen dat er alleen maar een fles in hoeft. met al die eetmomenten heb je een hutkoffer nodig als je een dagje op stap wilt. :)

maar goed, onze dochter van 7,5 maand zit nu op het volgende schema:
7 uur fles, 210 cc + 7 scheppen en wat bambix
daarna even met de familie aan de ontbijttafel
tussen 10 en 11 een fruithapje
om 12 uur een boterhammetje
om 1 uur een fles 210 cc + 7 scheppen en wat bambix
rond half 4 een koek met wat drinken (ze vindt drinken uit een bekertje al geweldig, wordt wel na 2 slokje een natteboel
om 5 uur groentehap
om 7 uur fles 210 cc + 7 scheppen en wat bambix

de flestijden proberen we wel goed vast te houden, de rest is ook even afhankelijk van de slaaptijden. op de opvang bijvoorbeeld slaapt ze altijd van 9 tot 11 en dan mis je al 1 momentje.

sowieso is ieder schema altijd maar iets van max 2 weken, want dan verandert er wel weer iets in het eet- of slaapritme.

in ieder geval succes en veel flexibiliteit gewenst!

Saskia
 
Beste Arjanne,

Mijn dochter is bijna 7 maanden en eet nog geen boterham, maar wel maar drie flessen per dag. Ik heb geen vaste tijden, maar dit is ongeveer haar schema:
7-8: fles 180cc+6scheppen en rijstebloem
slapen
10-11: fruithap
slapen
13-14 fles 180cc+6scheppen
slapen
15-16: broodkorst en beetje water/diksap uit bekertje (inderdaad een lekkere knoeiboel) of uit fles
17-18: groente/vlees hap
20-21: fles 180cc+6scheppen en rijstebloem

Dit is trouwens sinds kort zo en gaat nu ook alweer veranderen omdat ik denk dat ze toe is aan een boterhammetje tussen de middag. Dus dan moeten we maar weer kijken wat het dan wordt.
Ze slaapt nog best veel, dus is dan inderdaad lastig om te timen, maar ik prik me niet vast op bepaalde tijden. Als ze honger heeft, dan hoor ik het wel! En als ze maar voldoende plassen dan is het goed denk ik maar.

Veel succes en ik denk dat wat je nu doet prima is.
groetjes Fleur
 
Kun je niet gewoon je kindje om 11 uur naar bed brengen, laten slapen tot ie wakker wordt. En dan bijv. om 13:00 uur boterham en fles geven. (dan is ie ook hongeriger dan dat je zijn eten verspreid)

Onze Pien heeft het volgende schema: (ongeveer want tijden zijn wel iets variabel)

7 uur; fles 180 cc en 6 scheppen
10 uur: fruithapje
12/13 uur; brood en fles 180 cc en 6 scheppen
15 uur; sap en koek (maar liga lukt nog niet zo goed dus die geef ik nu niet)
17/ 18 uur; Groente/ aardappel/ vlees potje/hapje en een flinke toet

Daarna spelen en evt. nog een flesje sap en anders na het eten meteen naar bed en slaapt dan door tot 6:30 uur/ 7 uur. Een fles 's avonds zou ze eigenlijk nog mogen (rond 20:00 uur bijv.) maar die drinkt ze niet dus vandaar.....

 
Terug
Bovenaan