Schema kindjes (bijna) 10 maanden

Hoihoi, ik ben benieuwd hoe jullie schema's eruit zien van kindjes rond de 1O mnd. Consultatiebureau gaf aan dat er binnenkort weer een fles af mag, dat betekend dat mijn dochter naar 2 flessen gaat. Maar die fles zal vervangen moeten worden voor wat anders neem ik aan, anders heeft ze honger.. zo ziet het er nu uit:

07.00 fles 180cc
09.00 fruithap 200gr
11.30 1 boterham
12.30 fles 180cc
15.00 koekje/maissnack
16.30 groentehap 200gr
19.00 fles 180cc.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aan hebben gepakt. Ik hoor het graag ?

Nou jouw schema is helemaal prima! Vanaf 12 maanden mogen kinderen koemelk, eerder niet!! Dus pas met 12 maanden kan er eventueel een fles af (vaak valt de middagfles als eerste weg en wordt vervangen door gewone halfvolle melk) maar eerder dan 12 maanden hoeft dat echt niet!
Wel probeerde ik hier vanaf 11 maanden die middagfles al wat af te bouwen door 90cc aan te bieden ipv 180cc. Maar 'pas' met 13 maanden lukte het me om de middagfles volledig te laten vallen. De ochtendfles viel hier weg met 14 maanden en de avondfles pas met 15/16 maanden.

Wij hebben het dus rustig aan fles voor fles afgebouwd en niet in 1x alle flessen laten vallen, dat was hier onmogelijk. Aan de avondfles hadden m'n dochters gewoon langer behoefte, en ook tot 14 maanden wilden ze echt perse direct de fles als ze 's ochtends wakker werden dus dat lukte ook niet eerder.

En ach, doe waar je je goed bij voelt. Sommigen laten alle flessen op 1 dag vallen en schakelen direct over op gewone melk. Anderen doen dit stap voor stap, en er zijn ook kindjes die met 18 maanden bijvoorbeeld nog 1 flesje krijgen voor het slapen, en daar is niks mis mee!

O en ik gaf we yoghurt vanaf een maand of 8/9, soms om 15:00 (iets meer vulling dan een koekje of maissnack) en soms gaf ik yoghurt als toetje na het avondeten.

Hier het volgende schema bij dochtertje van 10 maanden. Wij deden hetzelfde toen bij mijn zoontje.
7.30 1,5 boterham met fles 150
9.30 fruit en naar bed
11.00 soms een kaakje/cracker als ze al honger heeft
12.00 2 boterhammen en thee uit een beker (zolang ze geen fles ziet is er niks aan de hand(
13.30 slapen
15.30 fruit of kaakje/cracker
17.30 avondeten
18.30 fles en naar bed

Wij zaten toen idd wel op twee (borst)voedingen. Bij ons zag de dag er met tien maanden zo uit: 

wakker worden en borstvoeding. 
Ontbijten met fruit met kwark en spelen in de box 
9.30/10.00 naar bed voor een slaapje (van meestal 1,5 uur) 
Om twaalf uur lunchen met twee boterhammen. 
Boekje lezen, spelen in de box, wandelen of fietsen. 
Om 15 uur (30 min eerder of later afhankelijk van ochtendslaapje) middagdut van 1,5 a 2 uur. 
18u avondeten. 200 gram groenten met pasta, aardappel of rijst. Soms vlees, vis of ei. 
20.00 naar boven voor een borstvoeding en om 20.30 slapen. 

Dankjewel voor jullie reacties! Ik geef mijn dochter nog maar 1 boterham, dus misschien kan ik het compenseren door 2 boterhammen te geven als de fles er af gaat! Dacht dat ze er pas 2 mochten nadat ze 1 waren ofzo. ? vind 2 boterhammen zo veel lijken voor zo'n kleintje, haha.

Terug
Bovenaan