schema mannetje van 4 maanden!

Hallo,

Mijn kereltje is alweer 4 maanden en nu vraag ik  me af hoe het zit met de fruit/groente hapjes.

Hij krijgt 5x per dag een fles van +/- 200cc
De eerste om 07.00 (hij is zelf om ongeveer 6.30 wakker)  en dan om de 4 uur.
's Ochtends slaapt hij dan nog een uurtje (meestal rond 9.00) en dan 's middags meestal van 13.00 tot 14.30. Soms valt hij tussendoor een kwartiertje in slaap meer slaapt hij niet. Hij wil niet meer slapen dus ik laat hem maar gewoon het is gewoon een wakker kereltje.
Hij gaat om 19.00 naar bed en dan om 23.00 maak ik hem wakker voor zijn laatste fles.
Omdat hij al zoveel drinkt denk ik dat hij wel meer lust haha dus kan iemand mij vertellen wanneer je er ongeveer mee begint.

Groetjes mama van Kelvin

Wij zijn bewust pas met 6 maanden gaan bijvoeden..
Nog niet eens voor eventuele allergieën maar meer omdat hij in het begin veel spuugde en last van krampjes had.
Mijn redenatie was: zolang hij nog vrolijk is en blijft van alleen melk ga ik de darmpjes niet eerder belasten dan noodzakelijk.
Daarnaast is dat tegenwoordig ook het advies van mensen die worden geacht er verstand van te hebben haha!
Voor dat wij naar groente gingen zat meneer al een tijdje op 4 flessen (de 23.00 voeding was al vervallen) daarna ben ik ook langzaam de 4 uur fles af gaan bouwen door volle yoghurt te geven op dat tijdstip, aangevuld met melk totdat hij 150 cc opkon, en de fles kon vervallen.
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik zou niet met groente en fruit beginnen omdat hij nu al zoveel melk drinkt (volgens mij valt dat   trouwens best wel mee hoor!)
maargoed dat is mijn mening.
Als hij in jou ogen tekort komt zou je over een tijdje ook nog kunnen overwegen om wat rijstebloem door een fles, bv de laatste, te mengen.. Sommige kindjes vinden dat ook erg lekker!

Groetjes Saskia

Hier net als bij Sas met 6 maanden begonnen met bijvoeding.

Wij deden het overigens niet met puree enzo, maar gewoon met stukken eten die ze konden pakken en opeten. Werkte heel goed.

Op www.borstvoeding.com kun je heel veel lezen over hoe je met bijvoeding begint, en ook al is het een borstvoedingssite, de info geldt even goed voor kinderen die geflest worden. Vooral het schema wat je wanneer geven kunt is erg uitgebreid.

Hier ook met 6 maanden. Dan zijn schijnbaar de darmpjes pas echt klaar. Enne, het heet BIJvoeding...das niet voor niks, het is voor erbij. De eerste maanden is oefenen, pas vanaf een jaar hebben ze het echt nodig.

Succes :)

Mijn zoon is 3 maanden en zit nu op hetzelfde schema als jouw zoon. Ik hoop dat ik het tot 4 maand ga redden zonder bijvoeding omdat het nu vaak al rekken is tot de volgende voeding.

In principe geldt inderdaad de regel    "bijvoeden vanaf 6 maand" zeker met borstvoeding. Baby's mogen echter max 1 liter flesvoeding per dag hebben. Onze zoons krijgen dat al en als ze daar niet genoeg aan hebben dan zou ik   vanaf 4 maand gaan starten met bijvoeden.

Hoe heb jij dit opgelost?

quote: PipStip reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-04-2009 10:17:10'));

Mijn zoon is 3 maanden en zit nu op hetzelfde schema als jouw zoon. Ik hoop dat ik het tot 4 maand ga redden zonder bijvoeding omdat het nu vaak al rekken is tot de volgende voeding.

In principe geldt inderdaad de regel    "bijvoeden vanaf 6 maand" zeker met borstvoeding. Baby's mogen echter max 1 liter flesvoeding per dag hebben. Onze zoons krijgen dat al en als ze daar niet genoeg aan hebben dan zou ik   vanaf 4 maand gaan starten met bijvoeden.

Hoe heb jij dit opgelost?

Daar zijn verschillende oplossingen voor:
1- vaker een kleinere fles
2- een zo klein mogelijke speen
3- per fles 15-20cc extra water
4- voeding voor hongerlapjes

Terug
Bovenaan