schema meisje 4 maanden en 1 week

Ons meisje doet het hartstikke goed. Eerst alleen borstvoeding tot ik weer ging werken na 3 maanden. Toen heb ik 2 weken 50/50 fles en bv volgehouden, maar het kolven ging niet. Er kwam niets uit en mijn borsten gingen ineens helemaal kapot. De fles vond ze gelukkig ook heel lekker. En daardoor is het aantal voedingen ook nog drastisch afgenomen. Best fijn. Ben sinds 1,5 week begonnen met een fruithapje 's middags. Maar de tijd tussen de voedingen is soms wel lang (hoewel ik het kdv er ook verder niet over hoor...). Ben benieuwd hoeveel andere kindjes van deze leeftijd krijgen en wat vooral.
Het schema van onze dochter ziet er nu zo uit:
7.30 180 cc
11.30 210 cc
15.00 fruithapje (de helft van een potje, soms helemaal)
16.30 180 cc
20.30 210 cc, daarna direct naar bed.
 
Zijn er al baby's die een groentehapje eten?  
Groetjes, Inge
 
Hoi,

Onze dochter is nu 4 maanden en 1 week oud.
Het voedingssschema van de kleine ziet er als volgt uit.

8.00: Melk met rijstbloem (pap)
10.00: fruithapje zelf gemaakt
12.00:Melk met rijstbloem(pap)
15.00:groentehapje
18.00:Flesvoeding met rijstbloem 150cc
20.30:Melk met rijstebloem(pap)

Daarna lekker naar bed en de kleine slaapt tot half 8 de volgende ochtend.
De groentehapjes maak ik om en om zelf en dan weer uit een potje.
Vooral de bruine bonen met appel en wortel met aardappelen vindt de kleine meid heel erg lekker.
Onze dochter heeft reflux vandaar bijna allemaal vaste voeding.
Ze doet het super goed voor wat betreft de groei en haar ontwikkeling alleen ze spuugt heel erg veel.
Daar heeft ze medicijnen voor.

Groetjes
Christel
 
Mijn kinderen kregen op die leeftijd nog helemaal geen fruit of groente hoor, gewoon alleen maar melk.
4 maanden is te vroeg voor bijvoeding, je kunt veel beter met 6 maanden starten.
 
Mijn kleine man is nu 5,5 mnd. Zijn schema lijkt op die van jou. Iets anders. Wij geven hem groente ipv fruit. En in de laatste fles rijstebloem. Dus zo:

7.00 180cc + 6 scheppen
11.00 180 cc + 6 scheppen
15.00 180 cc + 6 scheppen
17.00 verse groente
19.00 210 cc+ 7 schepppen + 2 scheppen rijstebloem.
 
Hi Inge,

Onze zoon is van dezelfde leeftijd. Echer hij krijgt 5 flessen (4x 165 cc en 1x 200 cc) op de volgende tijden 7 / 11 / 14/ 18/ 21 en dan direct naar bed. Hij is daar heel tevreden mee. Dat is het belangrijkste signaal. Is jouw kindje tevreden of vind jij het gewoon te lang??

Succes
 
Terug
Bovenaan