schema+ontlasting

Hoi collega-moeders!
Hier een (voor mij) dringende vraag:
Sinds 3 weken krijgt mijn dochter van 6 mnd,nutrilon 1 (daarvoor volledige borstvoeding)en sinds een week ben ik overgestapt op nutrilon 2. Nu merk ik dat ze heel veel last heeft met poepen. Iki zie haar vaak persen en toch komt er dan niets. Als er wat komt is het net een stukje klei wat er in haar luier zit. Het is nu al 4 dagen geleden dat ze een normale ontlasting had. Wie herkent dit? Ligt het aan de opvolmelk? Moet ik overstappen op Nutrilon Omneo?

Dan heb ik nog een vraagje over haar schema, ze krijgt sinds 2 dagen 3 flessen ipv 4 en samen met haar hapjes ziet het er zo uit:
7.30 fles 200cc
11.00 fruit+daarna wat diksap
14.00 fles 220 cc
16.00 diksap+halve liga (gaat niet op)
17.30 groente
20.00 papfles 220 (3 eetl.pap)
Is dit een "normaal" schema? Krijgt ze naar jullie idee genoeg vocht binnen? Niet iedere luier (na ong.3 uur verschonen)is erg nat en haar moeilijke ontlastng zou toch niet met vochtgebrek te maken kunnen hebben? Ze komt verder tevreden over. Alvast bedankt voor jullie (evt.) reacties.
 
Dit is volgens mij een normaal schema. Zo ziet de schema van mijn zoon(bijna 8 maand). alleen mijn zoon die drink nog geen sap. Wil hij niet. In plaats daarvan geef ik hem wel een extra fruithapje om ongeveer 14.00. Maar ik geef hem de fles om 12.00 en deze is een pap fles. Helaas gaat liga nog niet goed want dan begint hij te kokhalsen.
Ik heb wat betreft fles voeding nog nooit problemen met ontlasting gehad. En ik gebruik jou merk niet. Is er niet in dat merk iets wat invloed heeft op jou dochter haar ontlasting? Ik gebruik Frisolac en die heeft er wel speciale voeding er voor.
Maar jou voedingslijst ziet er goed uit. En dat jou dochter minder snel natte luiers heeft geeft niet. Zolang zij een tevreden indruk maakt is het goed. Succes er mee
 
Hoi,
Ja mijn zoontje heeft ook last (gehad) van de overgang van Nutrilon 1 naar 2. Ik herken dus je verhaal. Ik heb hem een klein flesje met wat water en spa met een smaakje gegeven (zonder koolzuur) gelukkig vindt hij het heerlijk. Hierdoor merkte ik dat hij veel dorst had. Daardoor is z'n ontlasting ook minder hard (kleiachtig geworden). Je kunt ook al langzaam met waterige roosvice beginnen. Alleen water vindt die vanmij nog niet zo heel lekker maar hij moet er wel op den duur aan gaan wennen.
Succes,
Annemieke
 
Hoi Moekie
Mijn zoontje heeft ook last gehad van zijn ontlasting. Had ook al eerder de vraag op dit forum gesteld, maar geen reacties gehad. Mijn zoontje wilde toen ook geen diksap drinken en ik heb toen 10cc extra water aan elke fles toegevoegd en dat heeft wel geholpen. Zijn ontlasting is nu goed.Ik hoop dat het straks ook voor jou dochtertje weer beter gaat. succes en de groetjes van Renate
 
Bedankt voor de reacties! Het gaat al wat beter. Ik doe nu wat venkelthee door haar sap en dat lijkt tot nu toe te werken. Nogmaals bedankt! Marieke
 
Terug
Bovenaan