Schema stress...

Hallo moeders..

Hier een vraagje, mn dochter inmiddels 6,5 maand krijgt nog zoon 5 flesjes van 150+5.. deze drinkt ze bijna nooit leeg (1 a 2x) alleen volgens het cb moet ze nu ongeveer 3 flesjes krijgen met een fruithapje en warme maaltijd.. Ik zal zo ongeveer het schema ff neerzetten:
7u fles
12u fles
13.30 fruithap
17.00 u warme maaltijd (alleen bruine bonen eet ze op, andere smaken maar een paar happen.. lastig!)
vaak 18u nog halve fles (als ze geen bruine bonen gehad heeft ;) )
22u fles

Maar omdat ze ook super slecht slaapt snachts krijgt ze ook vaak (bijna altijd) snachts nog een flesje (die drinkt ze helemaal op, anders slaapt ze niet goed meer)

Ik wordt er helemaal gek van, zit totaal geen ritme in haar voedingen en slaapjes weet niet hoe ik het erin moet gooien.. ook omdat ze haar fruit en warme voeding niet goed wil eten (ik weet dat het een kwestie is van wennen) maar dit voedsel is toch nu wel veel belangrijker dan flesjes..

Hoe is/was jullie schema met 6mnd??
alvast bedankt!! XXx

Hallo
Ons schema is als volgt
7.00 /8.00 fles 200cc
10.00/10.30 fruithap
12.00 boterham smeerworst halve fles
15.30/16.00 fles roosvicee
17.45/18.00 potje warme maaltijd en danoontje
20.00 fles pap 200cc
Shanice is nou 8mnd vandaar ook al brood met 6,5 mnd kreetg ze een broodkorst om op te sabbelen
groetjes lisette

Hallo,

Lastig hé, altijd maar die schema's.
Zijn ze eindelijk aan de ene gewend, moeten er weer wat af of wat bij.
Gelukkig heeft mijn zoontje er niet zo'n moeite mee en lust echt alles!!!!
Dit is zijn schema:
8.30 - wakker en bv
9.30 - slapen
10.30 - wakker en fruit
11.45 - slapen
13.00 - wakker en bv
15.00/15.30 - slapen
17.00 wakker en groente en één borst als toetje.
19.30 bv en een beetje pap en dan naar bed en dan slaapt  hij door tot de volgende morgen.

Hij krijgt altijd vers fruit zo'n 125 gr en ook ongeveer 125 gr groente. De ene dag vers en de andere dag en potje.
Ik moet volgende week naar het cb en dan moet hij waarschijnlijk over op de grote potjes, dus 200 gram. En dan krijgt hij waarschijnlijk ook om 13.00 uur brood erbij. Maar ik heb niet het idee, dat hij daar behoefte aan heeft.

Heb jij al s'avonds pap geprobeerd?
Wij hebben ook 2 dagen de moeite gedaan om dit schema ( en ook de vorige) er in te krijgen.
Hij heeft dan best wel een een paar minuten liggen huilen, maar dan is het ook helemaal voorbij.
Ons mannetje is daar redelijk makkelijk in, maar heeft die stuktuur wel echt nodig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Suus

Hallo,

ik begrijp je probleem, want schema euhh wat is dat?????
Bente is een lekker eigenwijs die het nog lekker op 4 flessen doet, en dan ook strak om de 4 uur, haar om de tuin leiden met lekkere hapjes en brood heeft geen zin.
Ze komt voor de eerste fles pap  om 6.00 (de laatste dagen dan)
dan weer slapen tot 7.00
fruit om 9.00
daarna kort slaapje
10.00/10.30 fles
12.00 korstje brood (stukjes wil ze niets van weten)
daarna 2 uurtjes slapen
daarna tijd rekken om de fles rond 15.00 te geven
17.30 groente (vindt ze heerlijk)
en dan om 18.30 fles pap

Het lijkt een "echt" schema maar ik moet soms echt tijd rekken. Vorige week sloeg ze in eens de middag fles over, ik dacht hehe ze gaat het doen zoals het "moet" maar nee dat was eenmalig. Ze eet graag en veel!!
Ik kan me er alleen niet druk meer om maken, het komt vanzelf goed.

Groetjes Danielle mv Bente 13.03

Terug
Bovenaan