schema vanaf 7 maanden

A

Anoniem

Guest
Hooi even een vraagje. Hoe doen jullie het allemaal met de voedingen?? Vanaf 6,5 maand werd ons door het CB verteld dat we met brood moesten beginnen. Jaspers schema is nu als volgt:

7.00 fles 210 cc water en 7 scheppen
9.30 fruit (2 stuks in kleine stukjes of geprakt)
12.00 boterham met 130 cc melk
15.00 fles 180 cc + 6 scheppen
18.30 warme hap
20.00 papfles van ongeveer 200 cc

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes Jen

Ho Jen,

Mooi schema hoor. Vind Jasper zijn brood lekker?

Zoë is nu 7,5 maand maar wil nog niets van brood weten. Ik heb het volgende schema ongeveer. Tijden varieren een beetje want het ligt er maar net aan hoe laat ze wakker wordt.

07.15 uur fles 150cc + 5 scheppen en  3 EL rijstebloem
10.00 uur fruithapje
11.30 uur fles 150cc + 5 scheppen. We proberen brood maar dat gaat er nog niet in.
15.30 uur fles 150cc + 5 scheppen
18.00 uur groentehap halve grote pot en een beetje fruit of yogurt als toetje
21.30 uur papfles ongeveer 160-180cc

Ook het avondeten wil ze nog niet elke avond. Wanneer er stukjes inzitten dan wil ze het meestal niet. Ook meyt tandjes doorkomen eet ze niet graag en als ze echt niets wil eten dan heb ik geen zin in een gevecht en dan krijgt ze een extra fles.

Ik wil haar nu in de middag ook wel eens wat te snoepen geven zoals een koekje maar ze wil daar dus echt helemaal niets van weten. Geef je Jasper al wel eens wat lekkers?

Groetjes Joyce

Hoi,

Russell is bijna 8 maanden (volgende week zondag 10/5) en zijn schema is zo:

+/- 7.00 BV
11.00 fruithap + halve liga + 125 ml diksap
13.30 BV
16.30 groentehap + danoontje+ 125 ml diksap
20.00 BV

Ik zit erover na te denken de BV van 13.30 te vervangen voor een broodje vanaf volgende week.
Het CB adviseerde mij dit ook al eerder te doen, maar ik vond het zelf nog veel te vroeg. Hij eet zijn fruit en groentehap prima nu dus nu kunnen we weer een stapje verder gaan nietwaar.
Leuk om iedereen zijn "schema" te lezen.
Groetjes Kirsten

Hoi dames,

wat leuk om te lezen allemaal. Bij mij is het trouwens omgekeerd, als jasper zn eten te fijn is eet ie het dus niet. Dus potjes olvarit kan ik net zo goed achterlaten in de supermarkt. Het gaat er echt niet in. Heb hem vanaf het begin verwent door alles zelf te koken denk ik. Ik heb een vriezer vol met home made food!
Echt alles geprakt of met kleine blokjes groenten.
Brood vind ie heerlijk, vooral brood met kaas uit het tosti ijzer!!! smullen! en brood met jam of appelstroop.

Groetjes Jen

PS wat geweldig dat je nog steeds BV geeft. Jasper wou met 6 maanden ineens niet meer. Waarschijnlijk omdat ik zwanger was. Dan kan de smaak veranderen. Hij weigerde de borst helemaal na de eerste slok

Altijd weer leuk te lezen hoe het schema bij andere is.
Eva haar schema is nu als volgt:
8 uur flesvoeding 180ml, 6 schepjes
9:30 half potje fruithap en wat water, thee of diksap
13:00 flesvoeding 180ml, 6 schepjes en een half sneetje bruin brood met boter en appelstroop
15:00 half potje fruithap en water, thee of diksap
17:00 warme hap
19:00 flesvoeding 210ml, 7 schepjes en 3 eetl. rijstebloem

Eva eet de potjes voeding en fruit van 8+ aangezien het hele fijne gepureerde maar niets vond. Die stukjes erin vindt ze heerlijk en sinds we die geven, gaat het eten super makkelijk naar binnen.

Hier dan mijn schema!

Senna is nu ongeveer 7,5 maand!

9.00 uur: 180 cc + 6 scheppen
12.30 uur: 180 cc + 6 scheppen
15.00 uur: fruit
tussen 17.00 en 18.00 uur:groente
tussen 19.00 en 20.00 uur: 180 cc + 6 scheppen + 1 schep rijstebloem

Senna eet werkelijk alles! Potjes of zelf koken, het maakt hem allemaal niets uit! Ook brood vindt hij heerlijk, maar moet eerlijk zeggen dat dat nog niet netjes in mijn schema zit! De potjes van 8 maanden met stukjes vindt hij heerlijk. Zelf die van 12 maanden eet hij op, manlief had per ongeluk de verkeerde gekocht en ja het was zondag en dat was net de laatste!! Hier dus gelukkig een makkelijke eter!

Hoihoi,

Koens schema ziet er als volgt uit:

7.30u bord pap, dus geen fles meer (180cc met Bambix)
+- 10.30u fruit + wat drinken
12.00u boterham met halvarine en beleg + 210cc fles
+-15.45u fruit/soepstengel + wat drinken
17.30u avondeten (aardappels, vlees, groente) + beetje yoghurt
18.30u avondfles 240cc

Onze jongen groeit als kool en doet het er prima op. Hij vind alles lekker en eet met smaak.

Groetjes, Crystel

leuk al die schema's!!!

noa is nu 7 maanden en dit is haar eet en drink patroon over een dag:

tussen 7;00 en 8;00: fles 190 met 4 scheppen bambix.
ongeveer 11;00; broodje en drinken.
11;45 fles 190 met 2 scheppen jbpm.
14;15 fruit 2 stuks met drinken en daarna een lange vinger.
18;00 warme hap 2 stuks aardappel en 2 scheppen groente en vlees soms + danoontje.
19;15 fles 200 met 4 scheppen bambix.

en dit de volgende morgen weer.
ze drinkt over de gehele dag 1 flesje van 150 cc diksap of limonade weg.

o  ja en slapen doet ze ook nog haha..
niet veel meestal 3 slaapjes van 3 kwartier....

liefs annelies

Terug
Bovenaan