Schema voeding baby 5 maanden

Hallo,
Mijn dochtertje is 5 maanden. Ik zou vanaf vandaag ook groente mogen geven, naast fruit dus. Er zit alleen nog niet echt een ritme in de dag, ze slaapt 4-5 keer korte slaapjes overdag, dus de tijden zijn nog onregelmatig. Ze heeft ook reflux, ik weet niet of dat invloed kan hebben.
Nu vraag ik me af hoe jullie het doen met voedingen met een baby van 5 maanden...
 
Hallo,

Mijn zoontje is 6,5 maand (maar gecorrigeerd 5 maanden). Hij krijgt 1 fruit/groente hapje per dag (hij eet ongeveer 80-100 ml zelfgemaakt). En daarnaast 4-5 flessen. Hij slaapt ook overdag meerdere korte slaapjes, vaak 30-45 minuten, maar hij begint nu heel af en toe langere slaapjes te doen, 1-2 uur.
Hij krijgt voeding op verzoek, simpelweg omdat hij anders niet eet. Er zit wisselend 3 tot 6 uur tussen zijn voedingen. Na het fruit/groente hapje wil hij niet meteen maar wel na 1,5-2 uur een flesje.
Overigens ook hier een refluxklantje, al lijkt het de laatste tijd te verminderen.

Volgens mij verschilt het echt per kind, de ene wil vaker kleine voedingen, de ander heeft liever een lange tijd tussen wat grotere voedingen.
Mijn tip zou zijn om goed te kijken wat jouw dochtertje wil.
Over het nu wel of niet met groente/een 2e hapje beginnen weet ik niet, ook dat verschilt volgens mij erg per kind. Wij doen het hier rustig aan :)

Succes!
 
hoihoi!

Probeer haar flesjes op dezelfde tijden te geven, dat zal ze zelf wel aangeven. Fruit en groenten is nu nog om te oefenen, dus wanneer je ze geeft is niet zo belangrijk, ze hebben het nog niet echt nodig. Geef het wel wanneer ze goed wakker is en geen honger of een te volle buik heeft.
Later zal alles wel op zn plaats vallen. Geef gewoon op een tijd die voor jullie goed uitkomt!
 
Terug
Bovenaan