Schema voeding opstellen (prematuur)

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Hoi,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ons zoontje is geboren met 35+3. Dus prematuur. Er zijn nog niet echt complicaties ondervonden hiervan, buiten dat hij natuurlijk kleiner is. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">We vinden het lastig om een goed voedingsschema op te stellen. Ik vraag me af of iemand van jullie ervaring heeft met zo’n situatie?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">We hadden een schema van 75ml verdeeld over 7 voedingen. Hij woog gister 3120gram en is nu 3 weken en 4 dagen oud. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik had het idee dat hij soms tussen de voedingen door niet genoeg slaap kreeg. We probeerden te verschuiven naar om de 4 uur maar dat is toch te lang. Dan krijgt hij teveel honger. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">We geven grotendeels flesvoeding (Hero standaard 1) en voor 2 à 3 flesjes gekolfde borstvoeding. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Van het cb krijgen we niet echt duidelijke info. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt. </span></p><p> </p><p style="margin: 9px 0px 8px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;"></span></p>
 
Hoi gebruiker,
Voor 6 voedingen is jullie mannetje echt nog te klein. Hij is eigenlijk nog maar 39 weken oud. Iedere 3 uur voeding heeft hij op dit moment nog nodig(met de nachtvoeding uitgezonderd). Misschien kan je iets veranderen aan jullie ritme. Denk aan wandelen, waar slaapt hij(box/bed/wandelwagen), wakkere momenten. Mogelijk kan je hier iets meer rust voor hem in brengen zodat je het gevoel hebt dat hij beter aan zijn slaap toe komt.
succes! 
 
Hoi hoi, 
mijn dochtertje is ook prematuur geboren met 36 weken. Drinken ging ook heel moeizaam bij haar en uiteindelijk door het drinken moest ze een week in het ziekenhuis blijven. Wij hebben op verzoek gegeven, met flesvoeding. En ja dit was heeel pittig! Ze kwam zo rond de 1,5 uur maar dronk dan maar een klein beetje zo een 40 ml. Maar meer kreeg ze niet op, vanwege dat haar maagje zo vol zat en het kostte haar heel veel energie om een fles te drinken. Na een luier verschonen was ze bijna haar energie al kwijt. Ik heb mezelf hier heel druk omgemaakt en je moet toch meer drinken en er moet toch gewoon 3 uur tussen zitten.. maar ik heb echt naar haar gekeken. En toen ze steeds wat ouder werd ging ze steeds meer drinken en kreeg steeds meer energie. Ze is nu 5 weekjes en drinkt nu 100 ml per keer om de 3 uur. Ik heb ook steeds in mn achterhoofd dat ik denk, ze is nu eigenlijk nog maar een weekje oud. 
En wat slapen betreft, doet ze het liefst bij mij. Ook hier moet je je niet te druk over maken :) (heb ik ook gedaan), met in je eigen bedje of in de box of... maar ze heeft echt nog dat geborgen en heeft echt ergens last dat ze te vroeg is geboren. Ik heb een draagdoek gekocht en ze slaapt hier heerlijk in, heb ik mn handen vrij. In de nacht slaapt ze tussen ons in en houdt mn gezicht stevig vast, ze kruipt het liefst in me. Ik heb een co-sleeper en daar heeft ze toevallig vannacht voor het eerst in geslapen :) jeej! Soms leg ik haar in de box en wil ze zelf wel eens inslaap vallen, maar soms zet ze het op het gillen en pak haar dan meteen leg haar tegen mn borst, zij zoekt mn hartslag op legt haar hoofd daarneer en slaapt.. ik heb wel rust en regelmaat. Dus heel de dag verloopt hetzelfde, geen idee of ze hier iets van snapt/door heeft, maar doe het in iedergeval wel. Ook ligt ze sinds 2 dagen ingebakerd in een puckababy, die strakke doeken vind ik helemaal niks, bij de puckababy is het eigenlijk een slaapzakje met de handjes erbij in, dus heeft ze nog een beetje bewegingsvrijheid, zijn wel wat prijzig, maar hier bij ons meer dan waard. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 
Het cb praat ook zoveel en zegt zoveel, je moet dit je moet dat, nee dit moet zo. Maar uiteindelijk weet jezelf wat het beste is :) ook hier heb ik me wel onzeker bij gevoeld, ik werk zelf met kinderen(op een kinderdagverblijf) en ik dacht kom op je weet zelf super veel en iedere keer werd dat bij mn dochtertje bevestigd, dat ik dus niet meer aan mezelf twijfel :) 
 
Bedankt voor de tips! 
Mij lijkt het ook dat hij 7 voedingen nodig heeft. Ik ga dan inderdaad kijken naar het ritme overdag. We proberen het zoveel mogelijk rustig te houden, maar misschien is het goed om nog beter te letten op regelmaat. 
Hij slaapt Snachts bij ons op de kamer en overdag in de box of reiswieg in de huiskamer. 
Hij lijkt Snachts wel onrustiger te slapen. Veel kreunen etc. Misschien dat hij overdag toch teveel prikkels krijgt?
 
Dankje voor je reactie!
heel herkenbaar wat je zegt. 
Hoe doe je dit tussen jullie in laten slapen? Je hoort altijd dat ze om veiligheidsredenen in het eigen wiegje moeten liggen, maar ik merk ook dat hij bij mij veel rustiger en dieper slaapt. 
Een puckababy heb ik ook, en dit lijkt inderdaad wel rust te geven.
Ik ga toch ook kijken naar een draagdoek. Heb deze getest van de kraamzorg en dat beviel goed. En zo heb ik overdag toch een beetje mijn handen vrij :)
 
Klopt, twijfelde ik over in het begin, maar ik heb 3,5 week lang maar 2 uurtjes slaap per nacht gehad, omdat zij gewoon heel de tijd bij mij wilde zijn. En toen dacht ik krijg wat met al die regeltjes, hier wilen wij slapen haha. Ik haal mn hoofdkussen weg, zodat we ‘dicht’ bij elkaar kunnen liggen en zij niet bij mn kussen komt, is even wennen zonder kussen, sliep niet echt lekker in het begin haha, maar ik was zo moe dat ik wel sliep en ik legde tegen haar aan een opgerolde handdoek zodat ze niet te dicht naar me toe zou rollen, want hoe ze het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar ze kon zichzelf gewoon verplaatsen dat ze ineens tegen me aanlag, dan was ik gewoon nog wakker. Ik heb nu een knuffeltje van haar gepakt en die een paar dagen bij me gehouden zodat mn geur eraan zit en dit lijkt ergens ook wel te helpen. 
Ik dacht eerst een draagdoek, hmm.. nou ik weet niet of ik mn baby heel de dag wil tillen, ik ben er nu super blij mee :) 
 
Terug
Bovenaan