schema voeding

Mijn zoontje is nu 7 maanden. Ik had het cb gebeld voor zijn etens schema, maar daar krijg ik geen duidelijkheid van. Kunnen jullie mij vertellen hoe jullie schema er uit ziet of zag rond die leeftijd.

alvast bedankt
 
Hoi,

Toen mijn zoontje 7 maanden was gaf ik hem ongeveer het volgende:

0700 uur: BV
1100 uur: fruithapje
1300 uur: opvolgmelk 200cc
1500 uur: opvolgmelk 200cc
1800 uur: groentehapje
2000 uur: BV
2300 uur: afgekolfde melk (ong. 200cc) met 3 scheppen rijstebloem

Hij dronk niet altijd alles op maar ik bood het wel aan. Toen hij 8 maanden was ben ik gestopt met BV geven en gaf ik alleen nog opvolgmelk. Ik ben toen om 0700 uur pap gaan geven en om 1300 uur ook pap. Toen hij 9 maanden was heb ik de pap van 13.00 vervangen door een bruine boterham met wat opvolgmelk toe.
De tijden waren niet altijd vast maar ik probeerde me altijd ongeveer aan deze tijden te houden.

groetjes en ik hoop dat je hier wat mee kan.
Esther
 
Hallo,
Toen mijn zoontje 7 maanden was gaf ik het volgende
7.00 210cc melk
10.00 half potje fruithap
11.30 210cc melk
15.00 drinken met een koekje(liga of langevinger)
17.00 halfpotje groentehap
19.30 fles 210cc melk + 4 schepjes rijstebloem
met melk bedoel ik opvolgmelk
Nu is mijn zoontje 9 maanden en geef ik s'morgens pap...ook van opvolgmelk. Om 11.30 krijgt hij een halve bruine boterham erbij. En hij krijgt nu hele potjes groente en fruit.
Het is altijd weer lastig om uit te vinden wat het beste bij je kindje past. Heel veel succes.
Groetjes Renate
 
Hoi.

Mijn dochter is precies 7 mnd en ik ben nog steeds de volgorde van de voeding aan het uitvogelen aangezien ze haar flessen niet leegdrinkt. Ze krijgt dan ook geen pap meer, dat maakte haar erg vol. Ik vind het veel belangrijker dat ze haar minimum van 500cc melk binnenkrijgt.

Ze krijgt nu:

7.00: 200 cc melk (gaat meestal wel op)
9.30: liga/rijstwafeltje
10.30: 150 cc (vlak voor het slapen gaan en omdat ze bij haar brood nooit zoveel wil drinken)
12.30: stukjes brood met smeerkaas/leverpastei/appelstroop
50 cc melk
15.00: fruithap (100gr vers of half potje)met wat sap
17.00: groentehap (100gr vers of half potje)+toetje (yoghurt met diksapsiroop/ fruit/ danoontje start-mmmmm)
20.00: melk-ik ben al blij als ze 100 cc drinkt

De tijden willen ook nog weleens anders zijn of ik draai weleens iets om. Ligt ook aan wanneer ze wakker wordt of als we weg zijn ofzo. Sap geef ik nu minder aangezien ze meer melk moet drinken.

Hopelijk heb je wat aan deze info. Wat geef jij je zoontje nu zoal? Ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen geven. (Esther gaf wel veel hoor, maar goed, als het goed is regelen de kids zelf wel wanneer ze iets niet meer hoeven). Hopelijk tot horens!
 
Hoi Marieke,

Ja, het klopt dat het veel lijkt. Ik bied altijd die 200cc aan (of eigenlijk bood want het is al 2 maanden geleden). Hij dronk het alleen nooit helemaal op. Daarom heb ik al snel de fles van 15.00 laten vallen. Nu zit hij ongeveer op 400cc per dag. Gelukkig weet mijn zoontje soms beter maat te houden dan zijn moeder en neemt ie alleen waar hij trek in heeft.

groetjes
Esther
 
7.00 ochtendfles
9.00 cracker met sapje
11.30 boterham met fles 150cc a 180cc
15.00 fruit met sapje
16.30 koekje met sapje
17.30 groenthap met toetje
19.00 naar bed

als je kindje 6 maanden is geweest dan mag hij tussen de middag gewoon een boterhammetje eten met zijn fles.En een kindje van zij n leeftijd is 300 a 400 cc melk(produkten) voldoende opeen dag en daar kom je gauw aan met bijvoorbeeld zijn flessen en bijv. een toetje, een boterham met kaas..Maar t verschilt natuurlijk ook per kindje
succes en gewoon eisen van het CB dat ze je goed informeren veel succes
 
Hoi hoi,

En ik maar denken dat ik gek was..ik kwam er niet meer uit als het om eet schema's gaat...de ene moet dit van het CB en de andere heeft weer een zo schema...maar als ik deze reactie lees dan voel ik me tenminste niet meer zo dom...hih.

Wat ik mijn dochter gaf bij 7 maanden...

ochtend 7 uur: 200 ml nutrilon 2
tussendoor 10 uur: fruithapje (bv halve appel met halve banaan staafmixen en soms een verkruimelde 1/2 liga er in)
middag 12-13 uur: 200 ml pap van nutrilon 2 met bambix
middag 16 uur: 200 ml nutrilon 2
Avond: Groente hap met eventueel nog een kleine fles van 90ml afhankelijk van wat ze op at aan groente...

Langzaamaan heb ik het groente hapje uitgebreid met aardappels/rijst en vlees. Ondertussen ook wel eens stukjes brood tussen door.

Wel heb ik steeds bij een nieuw "ingredient" gekeken of ze daar eventueel slecht op reageert (ivm evt allergien), maar tot nu toe is het een goede eter!!

Succes met eten!!

 
Terug
Bovenaan