'Schema'

Hoi allemaal,
Onze zoon is nu bijna 2 maand, een schema of ritme is er nog niet echt hij komt zelf om de 3,5 à 4 uur wat helemaal prima is. Alleen savonds drinkt hij zo ongeveer rond 18.30/19.00 en dan slaapt hij tot 00.30/01.00 ? wat opzich geen probleem is hoor maar is er een manier waarom we het een beetje kunnen verschuiven zodat hij die 6uurtjes snachts pakt ipv savonds?? en ja dit is totaal eigen belang ?. We moeten sowieso erg wennen aan dat hij überhaupt komt voor zn voeding want onze dochter sliep gelijk de eerste week door en kwam nooit en viel in slaap aan de fles, wat ook heel vervelend kon zijn. Verder 'spelen' en knuffelen we even na de fles. Hij is dan een uurtje wakker tot zn slaapje, dat is inclusief fles drinken. Soms als hij begint te gapen dan gaat hij wat eerder slapen, slaapt overdag nog wel veel bij mij, zo heel sporadisch eens een keer in de wagen of box. Maar volgens mij is dit allemaal prima op deze leeftijd toch? Onze dochter sliep pas met 4 maanden alleen boven in haar wiegje. Had niet verwacht dat je bij een 2e toch nog weer zo onzeker kon zijn haha ?

Ons meisje is nu 5 maanden en ze krijgt ook nog steeds rond die tijd(19.00) haar laatste voeding.
Ik heb een tijdje geprobeerd om haar wakker te maken/slaap voeden rond 11 uur voor ik ging slapen om te kijken of ze haar ‘lange’ slaap ook daarna kon maken maar helaas. Dan werd ze gewoon 4 uurtjes later weer wakker.
Dus hier werkt meegaan met het ritme het beste… en het wordt vanzelf beter denk ik dan maar.
(En sowieso krijg je dalijk nog de slaapregressie toen is ze een hele tijd elke nacht om de 3 uur gekomen)
Maar ieder kindje is anders! Dus gewoon proberen denk ik dan maar :)

Mijn beide kindjes moesten echt even wennen aan het ritme met avondfles. Mijn oudste kreeg m niet, en sliep dan tot een uur of 2, en kwam rond 5 nog eens. Rond 4 maanden werd ze ineens steeds al voor 12 wakker, bloednerveus werd ik ervan. Sliep ik net en kon ik er alweer uit. Vanaf 4 maanden hadden we dus een avondvoeding ingevoerd. Maar het duurde echt wel een paar dagen tot ze die goed dronk (droomvoeding). En pas na een week of 2 a 3 ging ze vanaf die voeding langer dan 3 uur slapen. Maar het was het waard. Want met 5,5 maand sliep ze vanaf die voeding tot 6. Tot 8 maanden dronk ze 'm, en toen ging ze weigeren. Daarna kwam er wel weer een kleine nachtvoeding voor in de plaats. Maar dat was veel makkelijker op die leeftijd.
Onze jongste is nu 12 weken. Ze valt sinds een week of 3 wat eerder op de avond in slaap en doet dat nog op de arm. Als we haar overleggen in de cosleeper geef ik een fles, als wij gaan slapen dus. Die drinkt ze goed. En het is heel wisselend. Soms slaapt ze tot 4 en dan tot de ochtend. En soms moeten we er toch 2 keer uit. Maargoed ze is nog heel jong en nachtvoedingen zijn dan heel normaal. Ik weet alleen wel dat als ik ga slapen, dat ik een paar uur vast heb. En dan ze niet een uur later al komt. Het geeft mij rust. 

Terug
Bovenaan