Schema

Hallo,

Volgende week wordt mijn zoontje vier maanden en mag ik dus gaan beginnen met bijvoeding, ook op aanraden van het cb. Hij krijgt nu nog 5 flesvoedingen van 200CC (water+poeder), maar hoe kan dit het beste gaan aanpakken. Wat en hoeveel mag hij precies. En weet iemand ook hoeveel rijstebloem je door z'n flesje mag doen, want daarmee ben ik deze week begonnen en ik doe er nu een theelepeltje in. Ik hoop dat jullie goede tips voor me hebben!

Groetjes van Corine de mama van Vince
 
Mijn dochter Eva is nu 16 wkn. Ik ben vorige week begonnen met rijstebloem door haar laatste flesje. 2 schepjes die je ook voor de nutrilon gebruikt. Sinds gisteravond heb ik daar 3 flesjes van gemaakt.

gr,
Yolanda K.
 
hoi corine!!! moeilijk he waneer je dat er bij moet stoppen allemaal!! ik heb altijd advies gevraagd aan het cb( of ze voor mij eeb schema wouden maken) meetstal gaf ik een half uur voor de fles een potje of fruit!! maar al snel moest ze die fles dn niet helemaal meer!!!( maar ze had natuurlijk al wat binnen)..ze beginnen trouwens met een half potje en gelijdelijk aan( als ze het lekker vinden en er goed op reageerden kan je verder gaan. ik deed in het laaste flesje 2 eetlepels nutrix en dat ging harstikke goed!!!( sliepen lekker uit).
 
Hoi,
Ik ben doorgegaan met de 5 flessen van 200 cc en in de laatste fles ben ik 2-3 eetlepels Nutrix gaan doen.
Fruit geef ik niet alle dagen, alleen als ik thuis ben. Ik doe het altijd na de fles van 15.00 uur of 19.00 uur en dan 2 eetlepels gepureerd. Drie dagen lang hetzelfde fruit geven, dan weet je of ze allergisch zijn. Na een maand ga je ook groente introduceren, op dezelfde manier. Dus dan na de fles van 15.00 twee eetlepels fruit en na de fles van 19.00 uur 2 eetlepels groente.

Succes!
Monique
 
Hoi Corine,

Ik ben na 4 1/2 maand eerst met een beetje fruit begonnen. Tussen de eerste en tweede fles een half potje. Na ongeveer 5 maanden met groente vóór de laatste fles (ook een half potje). Toen ook met Nutrix begonnen, door de eerste fles(200ml)doe ik drie eetlepels en de laatste fles (180ml) 2 eetlepels. Voor de fles heb je een papspeen nodig. Misschien heb je hier iets aan. Succes!
 
Hoi

Onze zoon is bijna 5 maanden om precies te zijn 26 juli wordt hij 5 maanden.
Wij zijn nu een maand bezig met in de laatste fles nutrix.
en nu een paar dagen bezig met om 18.00 uur groente hapje als dat goed gaat willen we gaan beginnen met fruit hapje s'morgens ook te gaan geven.
Schema wat we nu hebben.

7.00/8.00uur fles 200cc
9.30/10.00uur fruithapje
11.00/12.00uur fles 200cc
15.30/16.00uur fles 200cc
18.00uur groentehapje
20.00uur fles 200cc met 3 eetl. nutrix

Tussendoor krijgt hij ook affentoe wat diksapje.

groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan