Schema

Hallo mama's,

Ja hoor daar gaan we weer. Onze dochter is inmiddels bijna 8 maanden en gooit haar hele slaapschema door de war. Dan slaapt ze 's morgens wel en blijft ze 's avonds gewoon wakker of ze draait het om dat ze 's morgens wakker is en 's avonds slaapt. Wordt er een beetje gek van.
Toen ze 7.5 maand was heeft ze volgens mij een sprongetje doorgemaakt. ZE was toen erg verkouden en toen is dat hele slaapgebeuren ook begonnen. Ineens kon madam kruipen (en dan echt op haar handen en knieën zoals het hoort) en ze trekt zich overal aan op zodat ze kan gaan staan.

haar schema ziet er op een normale dag als volgt uit.
7.30                  papfles
8.30                  naar bed, omdat ze dan meestal aangeeft ook moe te zijn. ZE slaapt dan meestal tot 10.00/10.30
10.30                fruithapje
12.00                boterham en fles
13.00                naar bed, ze slaapt dan meestal tot 15.00 uur, soms wat langer soms wat korter        
15.30/16.00        1/2 tot 3/4 liga en thee
17.30                groente
18.00                soms gaat ze nu nog een uurtje naar bed, ligt eraan hoe moe ze is
20.00                laatste fles
20.30                naar bed voor de nacht

De slaaptijden waarom het gaat is dus die van 8.30 en die van 18.00 uur. ZE slaapt 's nachts wel de hele nacht door.

Is er iemand die tips heeft of die me kan helpen? Ik hoor het graag.

Groetjes Anne

Hoi,

Het blijft zoeken naar een goed schema met die kleintjes. En als je dan net weer in een goed schema zit dan veranderd er wel weer wat. Ik kan alleen zeggen, als ze straks 1 zijn dan is het over, dan heb je een vast eet-schema en slaapt hij/zij waarschijnlijk nog 1x per dag tussen de middag na het brood. Mijn schema met Emma  (7 maand  en een week)  ziet er zo uit:

7.30 uur: Fles (180cc+6scheppen)
10.00 uur: Fruithap (de helft van 2 stuks fruit) + beetje ranja
10.30 uur: Naar bed. 1 uur slapen                  
12.00 uur: broodje met smeerworst en daarna een fles (180cc+6scheppen)
13.30 uur: Naar bed. Word wakker tussen 15.00/15.30 uur
15.00 uur: Fruithap (het andere deel van 2 stuks fruit) + beetje ranja
17.30 uur: Groentehap + kommetje yoghurt met een scheutje ranja.
18.30 uur: Naar bed en slapen tot de volgende ochtend.

Ik probeer de fruithap van 15.00 uur altijd zolang mogelijk te rekken, zodat ze het avond eten ook wat later kan. En doordat ze nu 2x kort op elkaar slaapt heb ik het idee, dat ze er langzaam naar toe werkt om 1x te gaan slapen. Als we op pad zijn valt ze 's ochtends ook niet in slaap.

Groetjes!

Hier ons schema...(Zoontje van 9 maanden)

half 9   Brood in stukje met melk (90 ml + 3 schepjes opvolgmelk) vandaag mee begonnen

Tussendoor water met een drupje diksap (90 ml ongeveer) en eventueel een soepstengel

11 uur   Brood in stukjes met een fruithapje

Daarna gaat ie weer z'n bedje in

15 uur   Fles (210 ml + 7 schepjes opvolgmelk)
T
ussendoor water met een drupje diksap (90 ml ongeveer) en eventueel een soepstengel

5 uur     Potje voeding met een toetje

7 uur       Fles (210 ml + 7 schepjes opvolgmelk)

Daarna speelt hij nog even en rond half 8 gaat meneertje naar bed en slaapt dan tot half 9 / 9 uur.

Liefs  Lientje

Terug
Bovenaan