Schema??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik was even   benieuwd hoe jullie schema er momenteel uit ziet. Jojanneke is 9 maanden ( morgen precies) en haar schema ziet er zo uit:
5.30 uur wakker, fles 200 cc water, 6 schepjes Nutrilon 2
6.30 uur boterham met klein beetje gewone melke
9.00 uur naar bed
10.00 uur wakker, fruit eten
12.00 uur boterham eten met een beetje gewone melk
13.30 uur naar bed
14.30 uur wakker, fles 200 cc water, 6 schepjes Nutrilon 2
18.00 uur warm eten met toetje en een fles, 200 cc water 6 schepjes Nutrilon 2
19.00 uur naar bed.

Tussendoor regelmatig iets drinken, thee, water, melk limonade enz.

De laatste tijd is ze ook vaak tegen 23.00 uur wakker, dan verschonen en een fles, moet wel zeggen dat de avondfles vaak niet leeg gaat. Maar daarna kunnen we haar dus niet zomaar meer naar bed brengen. Ze is dan echt wakker. Gisteravond hebben we haar na de fles en het verschonen weer naar bed gebracht, het hoeft immers geen feestje te worden. Maar huilen, huilen huilen. HEt werd echt van kwaad tot erger. We hebben haar een half uur, met pijn in het hart, laten huilen, maar het hielp helemaal niets, ze was echt helemaal overstuur op een gegeven moment. Dus toch er nog maar even uit, na een kwartiertje weer naar bed en toen nog even huilen maar ze viel wel weer in slaap. Om 3 uur vannacht was ze er weer, toen hebben we haar laten huilen en viel ze weer in slaap.

Nu weet ik dat ik niet mag klagen, als ik het verhaal van nemo_mory?? zo lees, pff wat moet jij het zwaar hebben! Laat je inderdaad niet zo maar van het kastje naar de muur sturen. Want dit breekt je op.

Maar goed, ik moet zeggen dat ik er inmiddels ook behoorlijk door heen zit, elke nacht minimaal 1 keer en dan dus ook lang wakker en 's ochtends tegen half 6 weer wakker.... Ze slaapt trouwens over het algemeen wel goed in, dus iets van een ostipaat lijkt me niet nodig.

Ben benieuwd wat jullie kindjes aan eten en drinken krijgen op een dag en hoe het bij jullie gaat met slapen.

Carina

Hai Carina,

Ik weet hoe je  je voelt! mijn dochter (ook 9mnd) heeft dit ook een lange tijd gehad dat e niet meer na de fles wilde slapen en snachts ook regelmatig wakker werd.Inmiddels gaat het beter. Haar schema  op het moment  (het verschilt vaak wel met tijden):

rond 6u: wakker, flesje 150 +5 scheppen voeding
6.30: dutje, half uurtje
09.00: half broodje met sap
10.30 - 11.00: slapen
12 - 12.30 flesje 150+5
14.00: fruit
16.00 - 16.30: warm eten met danoontje of ander toetje
18.00: flesje 150+5 en dan op bed.
Snachts krijgt ze ook nog flesje 150+5 vaak rond 23.00u en die drinkt ze ook niet helemaal op. Overdag verder nog sap en vaak  koekje of soepstengel

Over dat slapen, het heeft bij ons wel een lange poos geduurt voordat ze weer beter ging slapen. Zal dus wel een fase zijn ofzoiets  ik ben van mening dt het vanzelf over gaat,  maar idd toch proberen zolang mogelijk te laten huilen. Wij hebben dat een tijdje gedaan, het hielp wel maar na een poosje ging ze mij (dat denk ik) toch weer testen en tja ik loop toch te snel erheen!

Maar vraagje: ik lees dat je bij haar boterham een beetje gewone melk geeft, ik heb eens gehoord dat dat nog niet goed is voor een baby?.. maar dat zal wel niet dan zeker?..

Xxx

Hallo,

Stijn is nu bijna 9 maanden (13-01) en dit is zijn schema (al een poosje)

7:30-8:00         Wakker 200 opvolgmelk met bambix.
9:30-10:00     Slapen
11:00                     Fruit (soms ook wel 's middags omdat hij wat langer slaapt)
12:00                     Boterham
13:00                   Fles 180 + 6 scheppen opvolgmelk
13:30                     Slapen
15:30                     Wakker wat drinken (sap of thee) met een liga koekje
17:00-17:30   Warm eten (soms met een toetje)
18:00                      Slapen
19:00                      Wakker (spelen, in bad e.d.)
20:00                        Fles 180 + 6 scheppen opvolgmelk en daarna op bed.

Nauurlijk wisselt het wel,  als we weg gaan ofzo. Ik heb alleen nu het idee dat het laatste slaapje om 18:00  er straks af gaat. Maar ach dat regelt zich  vanzelf.

Groetjes Doesel              

ja weer even wat schema's vergelijken! Vind ik ook altijd wel prettig.

8:30 wakker 7 lepels pap met 200cc opvolgmelk
10:30 fruit
10:45 naar bed
13:00 wakker en 1 boterham met 180cc opvolgmelk
15.00 uur sap met een soepstengel of
15:15 naar bed
17:00 wakker en 180 gr warm eten en pure yoghurt
19:15 220cc opvolgmelk
19:30 naar bed tot de volgende morgen.

Ik moet eerlijk zeggen, dan onze kleine man eigenlijk nooit heeft gehuild als je hem op bed legd, maar sinds 2 nachten ook s'avonds gaat huilen als wij hem op bed leggen. Dit is echt zo'n perioden. Wij laten hem even huilen, dan ga ik naar boven, aai hem over zijn bol en zeg dat alles goed is, doe zijn muziekdoosje weer aan en loop weer weg. Dit heb ik eergisteravond 3 x gedaan en toen ging hij lekker slapen en gister ben ik maar één keer terug gegaan en toen ging hij lekker slapen. Het blijkt iets van angst te zijn en ik wil hem daarin niet alleen laten. ( terwijl ik wel van het laten huilen ben) Ik vind angst echt zielig en wil hem wel die veiligheid geven. Maar ik haal hem er niet uit!!!!!!!

Vinden jullie wel dat hij genoeg drinkt?? Hij heeft wel goede luiers hoor, maar als ik het soms bij andere zie, vind ik dat die kindjes veel meer drinken..

Groetjes

Hoi,

Yordi is nu bijna 1 jaar,maar zit vanaf dat hij 9 maand was al op dit schema.
Enige verandering is dat hij nu gewone melk krijgt. En daar ben ik pas mee begonnen van de week, omdat mij was gezegd dat ze vanaf 1 jaar aan de gewone melk mochten.
Tijden kunnen soms iets wisselen.

7.00 wakker bord pap van 160
+- 9.00 uur fruit( potje)
9.30 uur naar bed
12.00 uur 2 broodjes+ bord pap van 100( soms wil hij geen pap meer)
14.00 uur stukjes fruit,koekje en wat drinken( sap enz)
15.30 uur proberen slapen( vaak wil hij dat niet meer)
17.00 uur warme hap.( eet met ons mee, soms een potje als wij eten wat hij niet lust of mag hebben)+ toetje
18.30 uur bord pap van 120
19.00 uur op bed

Yordi hangt dus zo tussen 1 en 2 slaapjes in op een dag. Dit wisselt elke dag.
Ook hangt het er vanaf hoe laat hij 's morgens wakker is. Soms is dat ook pas om 8.15 uur. En als hij 's morgens wel vroeg wakker is, omdat ik moet werken, dan slaapt hij 's morgens vaak wat eerder en dan 's middags vaak nog een keer.
Ook Yordi heeft een periode gehad dat hij 's nachts vaak wakker werd, maar dat is nu weer over. Denk dat het gewoon een fase is geweest.
Yordi drinkt dus niet veel en hij is nooit geen drinker geweest. Wel een eter, dus vandaar dat wij van z'n melk pap maken, want dat wil hij wel en zo krijg ik toch melk naar binnen.
Grappig om te zien dat het bij iedreen toch weer verschillend is.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

Hallo allemaal!

Erg fijn zo'n "rondje" over de schema's. Hier komt ie van Luc (9 maanden).

07.15 uur fles 190 water, 6 scheppen nutrilon met pap
09.00 - 09.30 uur 1 liga koek + fruithapje en dan naar bed
11.00 - 11.30  wakker
12.00 uur 1 boterham + 90 water (3 scheppen nutrilon)
14.00 - 14.30 uur yoghurt/kwark en dan naar bed
16.00 - 16.30 uur wakker
17.00 - 17.30 groente (90 gr. groente, 60 gr. aardappels en 20 gr. vlees)
18.30 - 19.00 fles 190 water, 6 scheppen nutrilon en een beetje pap

Tussendoor drinkt hij diksap (gemiddeld 100 cc per dag) en krijgt hij ook nog een extra liga koek. Luc eet nog niet mee met de pot, maar dat komt omdat ik op en actieve dag een flinke voorraad heb aangemaakt voor in de vriezer. Als de voorraad op is, gaat hij ook mee eten met ons. Daar heb ik trouwens wel een vraag over: hoelaat eten jullie 's avonds gemiddeld? Ik hoor soms tijden van 17.00 uur maar dan ben ik nog niet altijd thuis van mijn werk? Hoe gaan jullie hiermee om?

Liefs, Joyce

Hoi Hoi,

Hier het schema van Isabelle, die morgen 9 maanden oud is.

7.30-8.00: wakker, bordje pap van 200ml + friso granenpap stap 2
9.30-10.00: naar bed
11.00: wakker, fruithapje
12.00: 1 boterham (zonder korstjes, die gaan er de laatste tijd erg moeizaam in) met thee of diksap
13.00: slapen
14.30-15.00: liga, soepstengel, rijstwafel, lange vinger met diksap of thee
16.30-17.00: warme maaltijd met yoghurt met diksap toe
soms nog even tussendoor slapen (hangt van de bui af die ze dan heeft)
19.00: in bad/douche of gewassen en dan fles van 200ml of pyjamapapje.

Isabelle is ook geen goede drinker, ook hier probeer ik de gehele dag van alles er bij haar in te krijgen, nu ben ik sinds 2 dagen aan het proberen met een gewone beker en dit gaat beter dan uit een tuitbeker.

Isabelle slaapt op het moment nog erg veel, maar heeft nu in 2 maanden tijd voor de 2-de keer antibiotica en hoest al 5 maanden, dus dit kost erg veel energie.
Ik hoop dat ze straks wat minder slaap nodig heeft en wat meer tijd heeft om lekker te spelen en dergelijke, want ik ben per 1 januari gestopt met werken en wil natuurlijk zo veel mogelijk van haar genieten!

Liefs Monica

heyhey

nathalia heeft ook weer zo'n fase.
ze wilt alleen slapen in ons bed. als we haar in haar eigen bedje neer leggen, is het echt gillen en als ze in 1 keer gaat slapen ( met nadruk op als) wordt ze na een uur wakker en dan merkt ze dat ze niet bij papa en mama ligt en dan is het weer huilen.
dus die ligt weer lekker bij ons in bedje s'nachts.
natuurlijk best wel irritant maar aan de andere kant vind ik het heerlijk.
als ze dan sochtends wakker wordt geeft ze heel veel kusjes. zooo schattig

nathalia haar schema ziet er nu zo uit, maar moeten volgende week naar cb, dus zal wel weer veranderd worden dan.

08.00uur fles 200cc
10.uur fruit hapje (zelf gemaakt)
12 uur boterham en rose vice
16.00 uur fles 200cc
18.00 eten met de pot mee
19.00 douchen of in bad
19.30 uur naar bed

qua slapen heeft ze geen ritme, nooit gehad ook.
ze slaapt echt waar,waneer en hoe het haar uitkomt hahahaha
heb het lang geprobeerd hoor, om haar na elke voeding in bed te leggen, maar dat werkt gewoon niet bij haar dus dat heb ik maar opgegeven.

liefs, do

Terug
Bovenaan