Ik ben sinds 15 weken moeder van een tweeling, Thomas en Sophie, en sinds een week of 6 hebben wij een duidelijk schema.
Voor die tijd werden we er soms helemaal gek van, had soms het gevoel dat ik 24 uur per dag aan het voeden en verschonen was.
Ik heb verschillende "schema's" geprobeerd, ook het voeden op verzoek (flesvoeding).
Dit was niet te doen voor ons, we hebben immers alles dubbel.
Waar wij ons wel heel strak aan hebben gehouden was de volgorde van het voeden.
Wij verschoonden eerst de luiers, daarna kregen ze een flesje, boertje laten en even knuffelen op schoot.
Daarna weer naar hun bedjes (ledikantjes op hun eigen slaapkamer, eerste weken ook wel eens overdag in de box of kinderwagen)
Van het flesje waren ze al behoorlijk moe en ze werden weer wakker als we na het flesje de pampers verschoonden.
Nu hebben we nog steeds deze volgorde, alleen de tijden dat ze wakker zijn worden steeds langer ( nu zo'n 1,5 tot 2 uur incl. voeden e.d)
Je merkt vanzelf dat ze langer op kunnen blijven, zodra de tekenen van vermoeidheid er zijn (gapen, met hun handjes over hun gezichtjes wrijven, jengelen, enz.) gaan ze direct naar hun bedjes.
Toen Thomas en Sophie 3 weken oud waren zaten we nog op elke 3 uur voeding en ook in de nacht moesten we aan de bak.
Pas met 9 weken sliepen ze alle twee door.
Het komt allemaal vanzelf hoor, wij hebben ook wel eens op het punt gestaan dat we het bijna niet meer zagen zitten, en ons afgevraagd hebben of het ooit nog goed zou komen.
Nou meid die betere tijden komen vanzelf, geef het gewoon wat tijd.
Ik wens je heel veel sterkte en je bent niet alleen hoor.
Kinderen die met 3 weken al op een strak schema zitten zijn een uitzondering.
Groeten,
Patricia