schemavraagje

ik heb even een vraagje over het slaap schema van jullie kindjes. HOeveel slapen jullie kindjes van ongeveer 9 weken. Mijn zoontje is 9 weken en ik probeer regelmaat in te brengen. Ik geef fles. Meestal ergens tussen 7.00-08.00 1e voeding , daarna even spelen in box ect daarna naar bed en dan slaapt hij vaak maar een uurtje probeer hem wel langer in bed te houden door om de 10 min even te troosten en zo maar hij slaapt dan soms wel weer door en soms ook niet . Dan weer voeding (4 uur ertussen ) en dan weer spelen etc en weer naar bed, soms slaapt hij dan tot de volgende voeding maar vaak ook niet. Dan rond 15.00-16.00 weer voeding en dan slaapt hij zowiezo niet echt veel meer tot de volgende voeding. Dan fles rond 19.00 en weer rond 22.30

Ik vraag me af of hij nou weinig slaapt of niet
Ik lees graag jullie reacties

Lieke, bijna 8 weken krijgt ook flesvoeding om 6.00/7.00, 10.00, 13.00, 16,00, 19.00/20.00 en dan slaapt ze soms door tot de volgende ochtend en soms meldt ze zich tussen 3.00 en 4.00. 's avonds en 's nachts slaapt ze goed, overdag heeft ze moeite om zelf in slaap te vallen, maar ik laat haar altijd in haar bdje slapen, niet in de box of in de wandelwagen, tenzij ze tijdens het wandelen in slaap is gevallen, dan haal ik haar er niet uit. gr. jorieke

Hoi,

Christian is nu 10 weken en slaapt nu heel erg voorspelbaar (en meer dan de  eerste 6 weken van zijn leven!), zonder dat ik het nu bewust zo heb proberen te sturen.
Hij krijgt voedingen om: 6:00 - 11:00 - 14:00 - 18:00 - 21:00 uur
En hij slaapt na 1e voeding meteen weer door tot de volgende voeding in zijn bedje, na de 2e voeding is hij altijd wakker, dus lekker spelen. Sinds een paar dagen valt hij dan rond 12:00 uur altijd even in slaap, max 20 minuten, om daarna vrolijk verder wakker te zijn tot de volgende voeding. Na de 3e voeding leg ik hem in bed, daar slaapt hij dan weer tot de volgende voeding. Na voeding van 18:00 uur is hij juist weer erg wakker en dus lekker spelen. En je raadt het al, rond 20:00 uur valt hij ook altijd weer even in slaap, wederom max 20 minuten! En na de laatste fles zonder mopperen weer slapen in bedje tot de volgende ochtend. Dus ruim 8 uur in de nacht + 2 slaapjes van 3 uur overdag + 2 hazeslaapjes van 20-30 minuten = totaal 15 uur slaap (per 24).
Zo gaat het vanaf dat hij 7 weken is, daarvoor was hij aanzienlijk meer wakker met kortere slaapjes (totaal max 10 uur per 24). Daar heb ik me nooit druk over gemaakt, omdat hij nooit jengelig (= oververmoeid) was. En dit is een schema dat hij zelf "bedacht" heeft... Als we op visite gaan, wil hij er weleens van afwijken, maar het totaal aantal uren slaap blijft meestal hetzelfde.

Als je kindje niet vervelend is of overduidelijk moe, dan laat hem maar gewoon wakker zijn! Misschien heeft hij/zij (sorry, vergeten...) weinig slaap nodig.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

hoi

jens is nu 3 maanden,
hij doet het psies zo als jou zoontje,
tussen 7 en 8 eerste fles, daarna ook weinig slapen
11 uur fles, daarna ietsje beter slapen,
15 uur fles, dan tot 19 uur weinig slapen,
na 19 uur slaapt iemeteen, en  tot 23 uur dan maak ik hem wakker
jens is ook heel vaak wakker tijdens zn slaap,
huilt dan ook tussendoor vaak, maar soms moet ie maar gewoon ff blijven liggen
want anders kan je niks doen