scherpe pijn bovenin buik

He meiden,

ben momenteel 31 weken zwanger en heb sinds vandaag fikse steken rechts bovenin mijn buik, zo'n beetje pal onder mijn ribben....
Als de steken weer wegtrekken heb ik constant een scherpe pijn op die plek....
Ten tijde van de steken is inademen ook zeer pijnlijk...!!!!
Wie herkent dit?
Voel me verder heel goed, dus wil ook weer niet gelijk aan de bel trekken, maar erg pijnlijk is het wel!!!
Overigens is de baby nog heel actief....

xxx romaty

hallo romaty,

ik zou bijna zeggen dat de kleine je het leven zuur is aan het maken en je ribben blauw aan het trappen is. Maar een vriendin heeft last gehad van hetzelfde en dan waren (hoge) voorweeen.

Vraag het toch maar even na bij je verloskundige.

Groetjes Jeanine

Heb je verder nog klachten? Of alleen die pijn. Indien je je ook hoofdpijn hebt en/ of sterretjes ziet, echt even naar de verloskundige gaan. Het zou een beginnende zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn (niet als je alleen die pijn hebt hoor, dan is het waarschijnlijk een gekneusde rib  ) .
Als je het niet vertrouwd, gewoon even contact met je vk opnemen.

he meiden,

heb wel hoofdpijn gehad de afgelopen 2  dagen, maar had gisteravond eiegnlijk helemaal geen pijn meer (enkel hoofdpijn dan)....
Ook nu heb ik nog nergens last van..........mmmhhh
Nou moet ik tijdens mijn werk veel zitten waardoor ik veel last heb van mijn ribben, maar die pijn die ik gisteren had was echt een andere pijn.......
Dus ja ik weet het eigenlijk ook niet!
Ik wacht het nog maar eventjes af denk ik...
Mocht ik weer hoofdpijn en van die scherpe pijnen krijgen dan bel ik toch maar even de VK......

Kan me trouwens niet voorstellen dat dit een soort voorweeen waren, het voelde zo anders dan echte weeen, maar ja, dat wil ook niks zeggen, lastig hoor!!

xx

Hoi,

Ik herken dit helemaal. Erg pijnlijk! Mijn verloskundige zei dat het de aanhechtingen van je spieren aan je borstbeen zijn. Deze worden flink op gerekt en sommige vrouwen hebben daar erg veel last van. Ze zei dat het meestal even snel verdwijnt als dat het is gekomen, maar bij mij heeft dat wel een maand of 1,5 a 2 geduurd. Nu heb ik helemaal geen last meer.

Succes ermee!

Groetjes

Terug
Bovenaan