scheur in de baarmoeder

na een moeilijke bevalling, een gezond kindje in de armen.
geboren na en spoedkeizersnede, omdat tijdens het persen ik heel er pijn kreeg, en geen raad meer wist van de pijn werd besloten dat het een keizersnede zou worden, onder narcose, toen ze de buik open maakten zagen ze aan de voorkant een gat in de baarmoeder op de oude litteken van de vorige keizersnede, en aan de achterkant een grote scheur wat ze nog nooit gezien hadden, tgaat nu wat beter, en we zijn gelukkig weer thuis, en kunnen we fijn genieten van onze kleintjes.

trotse mama

Mijn schoonzus had dit ook na 3 keizersnedes... ze mocht toen toch nog voor een 4e gaan maar bij de keizersnede bleek dat er toch al een scheur zat. Het is allemaal een wonder dat het kindje toch levend ter wereld gekomen is... behoorlijk gevaarlijk.
Die scheur kwam door het dunner worden van de baarmoeder op de plaats van het litteken. Zij had verder geen extra schade.

Ik zou het wel laten uitzoeken, waardoor het komt... lijkt me best gevaarlijk!

ik heb het zelf ook mee gemaakt.
na een lange dag van bevallen bleef ik hangen op 2 cm onstuiting.
toen werdt er besloten om over te gaan op een keizserneede onderweg na ok kreeg ik hevige pijn het was niet te houden.
ze hebben toen een ruge prik gezet en ze maakte mijn op en toen lag mijn dochter voledig uit de baarmoeder in mijn buik.
gelukkig waren ze er snel bij.
ik heb toen 1 nacht op het ic doorgemaakt en daarna mocht ik na de kraamafdeling.
gelukkig heb ik een mooie dochter gekregen en kunne we nog heerlijk van elkaar genieten.
bij mijn was het ook het oude litekken van de vorige zwnagerschap gescheurt.

Terug
Bovenaan