scheurtje in mn tepel

A

Anoniem

Guest
ECHT DIT IS SUPERRR PIJNLIJK!!!!

Ik heb een scheurtje in mn tepel van ongeveer 1cm en het is enorm pijnlijk bij het voeden,
jullie weten hoe hard baby's kunnen zuigen, dus iedere keer als het scheurtje uit zichzelf dicht wil, scheurt het bij de volgende voediung alweer open!
ik heb geprobeerd om maar met 1 borst te voeden tot het wondje zich heelt maar de borst met t wondje staat dan op springen en dat is ook geen pretje

iemand hier ervaring mee??
ik hoor graag een mogelijke oplossing.

Gr Hind

Hoi Hind,

Zoals je het uitlegt klinkt het een beetje als een tepelkloof(je). Wat hierbij bij mij goed hielp was smeren met Bepanthen zalf, gewoon na elke voeding.

Succes ermee!

Groetjes Saskia

hoi,

ik heb (gelukkig) nog geen ervaring met scheurtjes, maar dacht misschien is                 het minder pijnlijk als je gaat kolven. Dan haal je zeker de spanning van je borst.
Succes! en beterschap

gr. Gea

Grote kans dat de spruw ook in je tepel zit. Je kunt de daktarin er ook op smeren. Je kunt er ook voor kiezen om tijdelijk te kolven.

Sterkte!
Groetjes,
Gyöngy

Hey meid ik weet wat je voelt heb het 3 weken terug ook gehad. Ik heb de pijnlijke borst afgekolf. Elke keer ingesmeerd met bepathen. Na het voeden heb ik er een drupje met op uitgesmeerd en dat laten drogen. Daarna de zalf erop. Het heeft even geduurd maar ben er nu helemaal vanaf.
Sterkte

Misschien is een tepelhoedje een idee. Dan kun je toch zelf voeden en kan je tepel herstellen.
Waarschijnlijk pakt je kind de tepel toch niet helemaal goed en met hoedje kun je dit rustig weer opnieuw aanleggen, zonder de tepel nog meer te beschadigen.

Succes

gr mama van MD en JA

Hoi Hoi,

Mocht je een tepelhoedje uit willen proberen, ik heb nog een setje liggen (waarvan 1 gebruikt en uitgekookt) omdat Iris in het begin de borst niet goed wilde pakken.

Zijn van Medela, zachte kunststof tepelhoedjes, die je kunt uitkoken en hergebruiken. De baby merkt het verschil met jouw tepel niet echt en je tepel kan dan helen en misschien nog iets dieper in het mondje komen waardoor je minder kans hebt dat de baby verkeerd aanzuigt.

Dus als je er een poging aan wilt wagen, dan kan ik je dat setje wel opsturen.. Scheelt jou weer kosten met aanschaf en ik heb iemand geholpen met iets wat hier toch alleen nog maar stof ligt te vergaren (overgegaan op flesvoeding door PPD).

Ik hoor t wel.

Esther

Terug
Bovenaan