Scheve buik

Wil toch even weten hoe het bij de andere dames is. Toen ik met 9 weken een echo kreeg kon ik zelf al vertellen dat mijn baarmoeder meer naar links ligt (tot zijn verbazing klopte het), voelde het toen al aan m'n banden. Maar nu ik de baby steeds duidelijker voel, is het nog altijd links. Zelfs als ik op m'n buik lig zie je al een tijdje dat ik links een bal heb en rechts niet, en ook als ik sta ga je steeds meer zien dat het links dikker is dan rechts. Is dit voor iemand herkenbaar? Woensdag moet ik weer naar de vk dus dan leg ik het ook wel even voor, maar vind het zelf nogal vreemd.

Vreemd allemaal he. Maar heeft het niet gewoon iets te maken dat je babyboy gewoon al een voorkeursligging(houding heeft). Hij ligt gewoon lekker aan jouw linkerkantje :))
Nee hoor meis. Dat is gekheid. Maar ik zou het wel even aangeven inderdaad. Misschien is het wel helemaal niets, maar je kan maar beter geen risico's nemen. Ik weet niet wat het zou moeten zijn, want hier heb ik nog nooit van gehoord.
S6 lieverd! X

Bij mij is het (nog?) niet zichtbaar, maar toen ik vorig jaar een uitstrijkje moest laten doen, zei de huisarts dat mijn baarmoeder naar rechts ligt, en dat dat helemaal niet erg is, maar dat het uit kon maken bij echo's of inwendig onderzoek, dat ze dan wat langer moesten 'zoeken', en dat ik het dan vooraf aan zou kunnen geven dat ie rechts ligt. Misschien is het bij jou dus links? Ben benieuwd wat de vk erover zegt. Laat je het nog even weten?

@ mama van Myron,
Heel vreemd inderdaad! Had er zelf ook nog nooit van gehoord namelijk. Hoop in ieder geval dat ie het links naar z'n zin heeft haha.

@ hvlily,
Mijn baarmoeder ligt sowieso meer naar links (sta onder controle in het ziekenhuis voor m'n baarmoeder, dus regelmatig onderzoek). Werd gezien doordat m'n baarmoedermond/hals nogal scheef ligt, maar bij de echo met 9 weken werd me gezegd dat het door het groeien van de baarmoeder nog wel recht zou gaan trekken (de baarmoeder zelf) alleen heb ik juist het idee dat het alleen maar meer scheef komt te liggen. Maar ik zal het sowieso laten weten als ik woensdag bij de vk ben geweest! :)

Ik heb juist rechts meer een bolling dan links haha
Kindje ligt ook meer rechts dan links. Gewoon weer lekker eigenwijs hahahah
Mijn baarmoeder komt al wel tot boven m'n navel, dat is mooi en goed te voelen bij harde buiken.
Dus manlief weet ook weer mijn baarmoeder ligt hahaha

x

Mijn buik is ook nogal scheef gegroeid. Je ziet het ook erg duidelijk aan de ligging van mijn navel, rechts is mijn buik gewoon een stuk breder. ( inmiddels ben ik 38 wk). Heb me er nooit druk over gemaakt en heb hierover ook geen opmerkingen gehad van de gyn.

Terug
Bovenaan